کمپین توئیتری علیه حذف «فلسطین» از نقشه‌های گوگل و اپل
کد خبر: 3910907
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

کمپین توئیتری علیه حذف «فلسطین» از نقشه‌های گوگل و اپل

کاربران توئیتر در اعتراض به حذف نام «فسلطین» از نقشه‌های گوگل و اپل، کمپینی به راه انداختند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ریپابلیک ورلد، در پی حذف نام «فلسطین» از نقشه‌های گوگل و اپل، کاربران توئیتر هشتگ‌هایی را به راه انداختند.

این اقدام بدون هیچ توضیحی از سوی این دو شرکت و در حالی انجام شده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده قصد دارد بخش‌های تازهای از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند؛ این تصمیم رژیم اشغالگر، انتقادات گسترده‌ای را در سطح جهان برانگیخته و بسیاری از کشورها آن را نقض حقوق بشر عنوان کرده‌اند
 
پس از اینکه کاربران فضای مجازی دریافتند نام «فلسطین» از نقشه‌های گوگل و اپل حذف شده، هشتگ #Free Palestine (فلسطین را آزاد کنید) را در توئیتر به راه انداختند که در حال تبدیل شدن به ترند جهانی است.
 
هزاران کاربر، عکس‌هایی از این دو اپلیکیشن را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد نام فلسطین روی آنها وجود ندارد؛ آنها همچنین خواهان پاسخگویی مسئولان این دو شرکت هستند؛ برخی از کاربران نیز نقشه‌های قدیمی‌تر را به نمایش گذاشته‌اند که نام فلسطین در آنها دیده می‌شود.

کاربری به نام دیما در توئینی خطاب به گوگل نوشت: فلسطین همیشه فلسطین باقی می‌ماند؛ چه آن را از نقشه حذف کنی یا نکنی.

کاربر دیگری نیز این‌گونه توئیت کرده است: گوگل و اپل، رسما نام فلسطین را از نقشه‌های جهان حذف کرده‌اند؛ امروز فلسطین از نقشه حذف شده و فردا از صفحه روزگار حذف خواهد شد. فلسطین را به نقشه برگردانید!

کاربری به نام حسن شیخ هم این‌گونه توئیت کرد: شرم بر تو گوگل! چطور جرأت می‌کنی از اسرائیل دفاع و نام فلسطین را از نقشه حذف کنی!
انتهای پیام
captcha