عزم نخست‌وزیر جدید فرانسه برای مبارزه با افراط‌گرایی
کد خبر: 3910954
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

عزم نخست‌وزیر جدید فرانسه برای مبارزه با افراط‌گرایی

نخست‌وزیر جدید فرانسه یکی از اولویت‌های دولت خود را مبارزه با افراط‌گرایی گروه‌هایی دانست که با عقاید بنیادگرای مذهبی به خرابکاری و اقدامات تروریستی در این کشور اقدام می‌کنند.

به گزارش ایکنا و به نقل از پایگاه خبری «فرانس24»، نخست‌وزیر فرانسه یکی از اولویت‌های جدید دولت خود را مبارزه با  افراط‌گرایی گروه‌هایی تندرو  دانست که به اسم اسلام‌گرایی دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

«ژان کاستکس» نخست‌وزیر جدید فرانسه تأکید کرد که مبارزه با افراط‌گرایی بنیادگرایان با همه اشکال آن یکی از دغدغه‌های دولت‌های مختلف فرانسه بوده و خواهد بود.

کاستکس طی نطقی که در آن سیاست کلی دولت خود را در برابر مجلس ملی فرانسه ارائه داد از وجود لایحه قانونی علیه «جنبش‌های جدایی‌طلب» برای مقابله با گروه‌های تندرو مشخصی در فرانسه خبر داد.

کاستکس گفت: «مبارزه با بنیادگرایی یکی از دغدغه‌های بزرگ دولت جدید در فرانسه خواهد بود».

در مقطع اخیر نیز مجلس ملی فرانسه جلسات متعدد و پیاپی را به منظور بررسی آنچه افراط گرایی اسلامی خوانده شده است، برگزار کرده بود که با انتقاد محافل اسلامی و جوامع مسلمانان این کشور روبه‌رو شده بود که آن را در راستای مقابله با گسترش اسلام در فرانسه قلمداد کردند.

کاستکس یک سیاست‌مدار فرانسوی است که در سوم ژوئیه ۲۰۲۰ توسط «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه معرفی شد. پیش از این ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر سابق فرانسه که در انتخابات سراسری شهرداری‌های فرانسه به پیروزی رسید، از سمت خود استعفاء داده بود.

ژان کاستکس ۵۵ ساله از جناح راست و محافظه‌کار، مسئول ساماندهی پایان قرنطینه در فرانسه، شهردار  شهر جنوبی پراد و از معتمدان سارکوزی، رئیس جمهور پیشین بود.

انتهای پیام
captcha