دختر 17 ساله مصری؛ حافظ و کاتب قرآن + عکس
کد خبر: 3911035
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

دختر 17 ساله مصری؛ حافظ و کاتب قرآن + عکس

فاطمه یوسف عدلی، دختری 17 ساله از شهر «فرشوط» استان قنا در مصر است که علاوه بر حفظ قرآن، آیات وحی را نیز دست‌نویسی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الرؤیه»، فاطمه یوسف عدلی در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافته است و طی سه ماه توانسته قرآن کریم را دست‌نویسی کند.

پدرش از مدرسان قرآن و تربیت اسلامی است و دخترش فاطمه را در مسیر عشق به کلام خدا تربیت کرده و او را به مدرسه الازهر فرستاده است.

این دختر مصری به الرؤیه می‌گوید: از دوره ابتدایی حفظ قرآن را آغاز کردم و در طول تحصیل این مسیر را ادامه دادم و سپس به ذهنم رسید که احکام تجوید را نیز یاد بگیرم.

وی افزود: حدیث نبوی «الماهر بالقرآن مع السفرة الکرام البررة، هر شخصی در قرآن مهارت یابد، خدا او را با سفيران بزرگوار و نيكوكار قرار مى‌دهد» مهم‌ترین انگیزه برای ادامه‌ تلاش‌هایم بود و مشاهده چنین احادیثی انگیزه‌ای شد که حفظ قرآن را ادامه دهم.

این دختر 17 ساله تصریح کرد: تحصیلاتم در الازهر نیز به من کمک کرد و سبب شد آنچه را حفظ کرده بودم، مرور کنم و حفظ قرآن را ادامه دهم. یک سال طول کشید قرآن را حفظ کنم و یک سال را نیز برای تجوید اختصاص دادم، در کل سفرم برای حفظ و تجوید قرآن دو سال به طول انجامید.

فاطمه که در طول سه ماه قرآن را دست‌نویسی کرده است، یادآور شد: احساس کردم کتابت قرآن به حسناتم می‌افزاید، همین امر به مرور آیات هم کمک کرد و سبب شد خطم زیبا شود.

این دختر مصری که در مراکز وابسته به الازهر، مقام نخست را در حفظ قرآن کسب کرده است، در یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن، معلم حفظ قرآن به کودکان بوده و به خاطر توانمندی و مهارت قرآنی، به کودکان 8 تا 12 ساله آموزش می‌‎‌دهد.

او در حال حاضر برای یادگیری کامل قرائات عشر (قرائت‌های دهگانه قرآن) تلاش می‌کند و زبان عربی را از نظر بلاغت و صرف و نحو یاد گرفته و آرزو دارد که در آینده در یکی از دانشکده‌های تخصصی قرآن تحصیل کند تا بیش از پیش به دریای وسیع قرآن وارد و از علوم قرآنی بهره‌مند شود.

انتهای پیام
captcha