جوابیه قاری توهین‌کننده به بزرگان تلاوت مصر/ شوخی کردم!
کد خبر: 3901555
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

جوابیه قاری توهین‌کننده به بزرگان تلاوت مصر/ شوخی کردم!

«صلاح الجمل» قاری مصری که خود را مرد شماره یک تلاوت خوانده و به قاریان قدیمی و مشهور این کشور توهین کرده بود، ضمن ادای احترام به بزرگان تلاوت مصر تأکید کرد سخنان وی تنها از سر شوخی بوده است.

جوابیه قاری توهین‌کننده به بزرگان تلاوت مصر/ شوخی کردم!به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «صلاح الجمل» قاری مصری که با «نامبر وان» خواندن تلاوت خود جنجال زیادی به پا کرده است، تأکید کرد: من به اسطوره‌های تلاوت قرآن کریم به ویژه شیخ خلیل الحصری و شیخ محمد صدیق منشاوی بسیار احترام می‌گذارم و در ارتباط با این قاریان چیزی نگفته‎ام.

محمد الساعاتی سخنگوی رسمی اتحادیه قاریان و حافظان مصر با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد با صلاح الجمل تماس گرفته و نسبت به پیامدهایی که سخنان وی به دنبال داشته است، اظهار تأسف و ناراحتی کرده است.

وی افزود: صلاح الجمل سوگند خورده است قصد او تنها شوخی بود و به همین دلیل او در ویدئوی منتشره درباره بزرگان تلاوت مصر پس از  گفتن سخنان خود می‌خندد و با مراجعه به ویدئو، این مسئله قابل اثبات است.

جمل تصریح کرد: من گفتم اشتباهات من، مانند اشتباهات بزرگان است زیرا اشتباه در تلاوت قرآن برای هر قاری امکان دارد و من فراموش نمی‌کنم خداوند بر من منت نهاد و در 11 سالگی به وسیله شیخ محمود خلیل الحصری تکریم شده و او جایزه 25 پوندی و یک نسخه مصحف شریف به من اهدا کرد و یاسمین الحصری و برادرش محمد مرا به مسجد شیخ الحصری برای قرائت قرآن دعوت کردند.

جوابیه قاری توهین‌کننده به بزرگان تلاوت مصر/ شوخی کردم!صلاح الجمل، قاری مصری

وی در پایان گفت: من به دلیل عشقی که به شیخ الحصری، منشاوی و عبدالباسط دارم همچنان نوارهای صوتی تلاوت کامل آنها را نگه داشته‎ام و همیشه پیش از خواندن قرآن، تلاوت آنها را با هدف یادگیری و تبرک گوش می‎دهم.

این قاری مصری ادامه داد: بزرگان تلاوت، ماه، خورشید و ستارگان جهانند و خاکی که این بزرگان بر روی آن راه رفته‌اند بر سر من باد.

اتحادیه قاریان مصری پیش از این با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات صلاح الجمل تصریح کرد: اظهارات تنش‌زای صلاح الجمل که در آن خود را «نامبر وان»(مرد شماره یک) تلاوت دانسته و به بزرگان تلاوت مصر و در رأس آن‌ها شیخ مصطفی اسماعیل، قاری با سابقه و شیخ عبدالباسط عبدالصمد معروف به «صدای مکه» و «صاحب حنجره طلایی» اهانت کرده بود، در اتحادیه نارضایتی در پی داشته است.

شیخ محمد حشاد، از شیوخ القراء مصر و رئیس اتحادیه قاریان مصر از کمیته گزینش قاریان رادیو و تلویزیون این کشور خواست با توجه به اهانت الجمل به بزرگان تلاوت، در حکم تأیید این قاری مصری تجدیدنظر کند.

انتهای پیام
captcha