درخواست تحقیق در مورد تعرض پلیس هند به زنان مسلمان
کد خبر: 3911501
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

درخواست تحقیق در مورد تعرض پلیس هند به زنان مسلمان

یک نهاد غیردولتی هند خواستار انجام تحقیق در مورد آزار جنسی مسلمانان از سوی پلیس در جریان ناآرامی‌های دهلی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از هافینگتون پست هند، کمیسیون اقلیت‌های دهلی(Delhi Minorities Commission)، که یک نهاد قانونی مستقل دولت است، خواستار تحقیقات درمورد خشونت جنسی پلیس علیه زنان مسلمان دهلی شد، که توسط یک بازمانده از این ناآرامی‌ها مطرح شده است.

در این گزارش به شکایت یک زن از رفتار پلیس دهلی در اعتراضات علیه قانون اصلاح قانون شهروندی(CAA)  استناد شده که در آن پلیس رفتارهای خارج از اخلاق و آزارگرانه جنسی نسبت به این زن و یک دختر نوجوان داشته است.

این گزارش با استناد به شکایات، شهادت‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای، می‌گوید که آشوبگران، زنان مسلمان را مورد تعرض قرار داده و با اسید به آنها حمله می‌کردند. همه این‌ها در حالی رخ داده بود که پلیس دهلی به درخواست کمک این افراد پاسخ نداده است. این گزارش می‌گوید که زنان به دلیل ظاهر مذهبی خود (داشتن حجاب و برقع) مورد حمله قرار می‌گرفتند.

کمیته تحقیقات حقوقی این کمیسیون که از 9 نفر تشکیل شده، توصیه کرده که در مورد میزان همدستی و سوءاستفاده پلیس دهلی از موقعیت خود در اعمال خشونت از جمله تعرض جنسی تحقیق شود. این کمیته همچنین توصیه کرده که یک تیم متشکل از 5 تا 10 وکیل دادگستری با همکاری خدمات حقوقی ایالتی دهلی تشکیل شوند تا بتوانند به زنان در شکایت از خشونت جنسی علیه افراد و مقامات دولتی و گرفتن حق خود کمک کنند.

گزارش کمیسیون اقلیت‌های دهلی، پنج ماه پس از کشته شدن بیش از 50 نفر در جریان شورش‌های شمال شرقی دهلی منتشر شده و در آن آمده که ظاهراً این خشونت‌ها برنامه‌ریزی شده و در جهت تنبیه بخش خاصی از جامعه بوده که جرئت اعتراض به این قانون تبعیض‌آمیز(اصلاحیه قانون شهروندی هند) را داشته‌اند.

کمیسیون اقلیت‌های دهلی در سال 1999 تشکیل شد تا از منافع اقلیت‌ها در مسائل ملی حمایت کند.

انتهای پیام
captcha