سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان ۸۰ نوع بیماری را دارد
کد خبر: 3911527
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان ۸۰ نوع بیماری را دارد

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل گفت: با توجه به پتانسیل سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان ۸۰ نوع بیماری و عمر بالای نگهداری، ذخیره این سلول‌ها به رغم هزینه‌هایی که دارد می‌تواند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند باشد.

سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان ۸۰ نوع بیماری را داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، پریسا رضایی، مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل، ۳۰ تیرماه در جمع تعدادی از خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار نمونه از استان اردبیل در بانک خصوصی خون بند ناف رویان ذخیره‌سازی شده است، افزود: در حال حاضر برای تسهیل دسترسی متقاضیان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی، نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی در بیمارستان‌های آرتا و قائم اردبیل نیز مستقر شده است.
وی هزینه اولیه عضویت در بانک خون بندناف خصوصی رویان را سه میلیون و ۷۴۵ هزار تومان عنوان و تصریح کرد: در راستای حمایت و ترغیب خانواده‌ها برای بهره‌مندی از این ظرفیت، با هماهنگی با بانک‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خانواده‌ها اعطا می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل یادآور شد: با توجه به پتانسیل سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان ۸۰ نوع بیماری و عمر بالای نگهداری، ذخیره این سلول‌ها به رغم هزینه‌هایی که دارد می‌تواند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند باشد.
رضایی ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها از اهمیت ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی برای ماماها، همایش و نشست‌های تخصصی با اصحاب رسانه و پزشکان متخصص زنان، کادر درمانی، پیراپزشکان و متخصصین اطفال، حضور در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز اردبیل در استان اردبیل اجرا شده است.
وی اضافه کرد: همچنین برای معرفی بیشتر بانک خون بند ناف رویان علاوه بر استفاده از پتانسیل رسانه‌ها، بنر‌های متعددی در سطح استان نصب و بروشور و کارت ویزیت در مطب پزشکان زنان و زایمان و مراکز بهداشتی درمانی به صورت مستمر پخش شده است.
رضایی تصریح کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونا اگر مادر باردار مشکوک به این ویروس و یا در ارتباط با افراد مبتلا به کرونا باشد، قرارداد ذخیره‌سازی خون بند ناف منعقد شده فسخ می‌گردد و اگر بعد از نمونه‌گیری مشخص گردد مادر قبل از زایمان مبتلا به کرونا بوده است نمونه ذخیره‌سازی نمی‌شود و هزینه‌های دریافت شده عودت داده می‌شود.
وی ادامه داد: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اقدامات عقد قراداد از هفته ۳۶ بارداری انجام می‌گیرد و خون به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استاندارد‌های لازم اخذ و برای ذخیره سازی به شرکت بن یاخته‌های رویان در تهران ارسال می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل با بیان اینکه در صورت حمایت مالی مسئولان و خیرین امکان ذخیره سلول‌های بنیادی در بانک خون بند ناف عمومی رویان امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: این نوع ذخیره‌سازی هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد و می‌تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. در این نوع ذخیره سازی، رضایت خانواده مهم است و مادر باید موانع منع قرارداد را نداشته باشد.
رضایی افزود: متقاضیان جهت عقد قرارداد می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان فاز ۳، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی واحد اردبیل، طبقه ۳ مراجعه و یا در سایت شرکت بن اخته‌های رویان به نشانی WWW.RSCT.IR نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی بیماری‌های مادر از جمله سیفیلیس، تب مالت، سل، ایدز، HTLV، هپاتیت B و C، سالک احشایی و جلدی، مالاریا، کیست هیداتید، اختلال میلوپرولیفراتیو، سابقه ابتلا به سرطان در مادر، محروم بودن مادر از اهدای خون، سابقه دریافت دارو‌هایی با منشاء انسانی همچنین بارداری با استفاده ازتخمک، اسپرم و جنین اهدایی یا رحم اجاره‌ای را از موانع منع عقد قرارداد نمونه‌گیری برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اعلام کرد.
رضایی تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha