انتشار نسخه اینترنتی مصحف آستان عباسی با وضوح بالا
کد خبر: 3911538
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

انتشار نسخه اینترنتی مصحف آستان عباسی با وضوح بالا

مرکز علوم قرآن آستان مقدس عباسی برای نخستین بار نسخه اینترنتی مصحف این آستان را در قالب word با دقت و وضوح بالا منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه جهانی «الکفیل»، مرکز علوم قرآن کریم و تفسیر  وابسته به بخش امور معارف اسلامی آستان مقدس عباسی در کربلای معلی، برای نخستین بار نسخه اینترنتی مصحف آستان عباسی در قالب word را با دقت و وضوح بالا منتشر کرد تا گروه‌های متعدد بتوانند در چارچوب گسترده از آن استفاده کنند.
 
شیخ «ضیاءالدین الزبیدی» مدیر مرکز علوم قرآن و تفسیر آستان مقدس عباسی درباره این نسخه قرآن گفت: خادمان حرم حضرت عباس(ع) به منظور دستیابی به اهداف والای بشردوستانه در خدمت به کلام وحی، این نسخه اینترنتی را منتشر کرده‌اند که به دست یکی از خوشنویسان عراقی کتابت شده، هنرهای خلاقانه‌ای بر روی آن انجام گرفته و در چاپخانه «دار الکفیل» عراق به چاپ رسیده است.
 
ویژگی‌های این نسخه اینترنتی قرآن کریم عبارتند از:
- وضوح و دقت بسیار بالای این قرآن که به کاربر امکان می‌دهد آن را به راحتی قرائت یا کپی کند.
- امکان بزرگنمایی کلمات به میزان دلخواه بدون اینکه به کیفیت آن خدشه وارد شود.
- به منظور حفظ این مصحف شریف از خطا و اشتباه، در حین کپی آیات، امکان حذف حرف یا حرکت کلمات وجود ندارد.
- حرف «واو» عطف از کلمه بعد از آن جدا شده است تا کپی کردن آن به تنهایی ممکن باشد.
- حروف وقف که در آخر کلمات قرار داده می‌شود جدا شده است تا پژوهشگران و محققان بتوانند در هنگام کپی ـ پیست آیات از اشتباه به دور باشند.
- این نسخه از حجم کمتری برخوردار است تا بارگیری آن از اینترنت در کمترین زمان ممکن انجام شود.
 
شیخ ضیاء درباره روش استفاده از این نسخه اینترنتی قرآن توضیح داد: پس از باز کردن فایل فشرده این نسخه، باید فونت‌های همراه آن نیز نصب شود و پس از نصب این فونت‌ها، فایل word که به نام (ALQURAN) ذخیره شده است، باز می‌شود و همه آیات قرآن کریم در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
علاقه‌مندان برای بارگذاری این نسخه اینترنتی قرآن کریم می‌توانند از این لینک استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha