به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، اظهار کرد: سامانه ۴۰۳۰ به عنوان مرکز خدمات مشاورهای ستاد اجرایی و با همکاری وزارت بهداشت در هفته اخیر شاهد افزایش ١٥ درصدی تماسهای مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود.
وی افزود: تعداد کل تماسها با این سامانه از ابتدای شیوع کرونا به عدد قابل توجه ١٦ میلیون و ٥٠٠ هزار تماس رسیده است.
وی بیان کرد: پاسخها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام میشود که ٥٦ درصد تماسهای هفته گذشته بااین سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است.
ترکمانه افزود: پس از موضوع دریافت مشاوره توسط فردی که گمان میکرده خود یا اطرافیانش علائم بیماری را دارند، دو موضوع ارتقای سطح دانش در مورد راههای انتقال کرونا و شناسایی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی کرونا از دیگر سؤالات اصلی تماس گیرندگان بوده است.
مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه درهفته گذشته بیشترین تعداد تماسها با سامانه ٤٠٣٠ از استانهای تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و فارس بوده، خاطرنشان کرد: تغذیه در دوران کرونا ١٣درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ١١ درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران کرونا ٤ درصد سؤالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، فعالیت سامانه ۴۰۳۰ سهم به سزایی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس کووید ۱۹ داشته است.
انتهای پیام