نماز 10 شب اول ذی‌الحجه را چگونه بخوانیم
کد خبر: 3911813
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
مرکز اسلامی هامبورگ منتشر کرد؛

نماز 10 شب اول ذی‌الحجه را چگونه بخوانیم

مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ نحوه خواندن نماز 10 شب اول ذی‌الحجه را به مناسبت حلول این ماه قمری در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ اعلام کرد: امشب شب اول ماه ذی‌الحجه است که دهه اول آن، دارای فضیلت و شرافت زیادی است و عبادت در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد.

یکی از اعمال مستحب و با فضیلت در 10 شب اول ماه ذی‌الحجه، خواندن دو رکعت نماز در بین نمازهای مغرب و عشاء معروف به «نماز و واعدنا»است.

بنابر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.

این نماز دو رکعتی مابین نماز مغرب و عشاء به جا آورده می‌شود. در هر رکعت پس از خواندن سوره‌های حمد و اخلاص، آیه ۱۴۲ سوره اعراف «وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين: و با موسى سى شب وعده گذاشتيم و آن را با ده شب ديگر تمام كرديم تا آنكه وقت معين پروردگارش در چهل شب به سر آمد و موسى [هنگام رفتن به كوه طور] به برادرش هارون گفت در ميان قوم من جانشينم باش و [كار آنان را] اصلاح كن و راه فسادگران را پيروى مكن» خوانده می‌شود.

انتهای پیام
captcha