استقبال الازهر از پیشنهاد حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی»
کد خبر: 3911913
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

استقبال الازهر از پیشنهاد حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی»

مرکز اسلامی الازهر مصر از پیشنهاد پلیس انگلستان مبنی بر حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی» از گزارش‌های مرتبط با اقدامات تروریستی که از سوی گروه‌های افراطی با اسم اسلام و جهاد انجام می‌شود، استقبال کرد.

واکنش الازهر به پیشنهاد حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی»به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، مرکز اسلامی الازهر مصر با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، ضمن استقبال از پیشنهاد پلیس انگلستان مبنی بر حذف اصطلاح «تروریسم اسلامی» بر ضرورت مقابله با جذب جوانان از سوی گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: کسانی که به نام دین اسلام دست به چنین اقدامات تروریستی می‌زنند، گمراهانی هستند که از آموزه‌های دینی که بر ارزش‌های رحمت و صلح تأکید دارد؛ جدا شده‌اند.

الازهر در ادامه تأکید کرد: انتشار اصطلاح‌هایی که اسلام را تروریست می‌خواند، بر گسترش اسلام‌هراسی داخل جوامع غربی کمک می‌کند اما اجرای این پیشنهاد می‌تواند موجب کاهش تنفری شود که ارکان جوامع را به خطر انداخته و امنیت و ثبات آنها را تهدید می‌کند.

 نیل باسو، رئیس واحد مبارزه با تروریسم انگلستان ماه ژوئن گذشته در برنامه‌ای اینترنتی که با حضور بیش از ۷۰ نجات یافته از حملات تروریستی متعدد، خانواده‌های قربانیان و دیگر کارشناسان و شخصیت‌های آکادمیک برگزار شد؛ پیشنهاد داد، تروریست‌هایی که پشت انفجار متروی لندن در سال ۲۰۰۵ بودند «حامیان ایدئولوژیک اسامه بن‌لادن» توصیف شوند.

این پیشنهاد براساس درخواست جمعیت ملی پلیس‌های مسلمان در انگلیس مطرح شد.

این جمعیت با صدور بیانیه‌ای به کار بردن اصطلاحاتی نظیر «اسلامی» و «جهادی» را برای تروریسم که منجر به ایجاد مفاهیم و تصاویر منفی سیستماتیک در دعوت به تبعیض علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی می‌شود، نکوهش کرد.

انتهای پیام
captcha