آیت‌الله عیسی قاسم: مبارزه سیاسی تا اصلاح اوضاع در بحرین ادامه دارد
کد خبر: 3911938
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

آیت‌الله عیسی قاسم: مبارزه سیاسی تا اصلاح اوضاع در بحرین ادامه دارد

آیت‌الله «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین، بر ادامه مبارزه سیاسی برای رسیدن به روابط عادلانه سیاسی میان مردم و حکومت و به رسمیت شناختن قانونی و عملی حقوق ملت بحرین تأکید کرد.

شیخ عیسی قاسم: مبارزه تا اصلاح اوضاع در بحرین ادامه داردبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، آیت‌الله «عیسی قاسم»، مرجع شیعیان بحرین روز گذشته سه‌شنبه، 31 تیرماه، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: مبارزه سیاسی برای رسیدن به روابط عادلانه سیاسی میان مردم و حکومت و به رسمیت شناختن قانونی و عملی همه حقوق ملت ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: اکنون هیچ انقلاب، حوادث تحریک‌آمیز علیه حکومت یا اقدامات تخریبی از سوی ملت بحرین در جریان نیست و آنچه در میان شیعیان بحرین وجود دارد، مبارزه سیاسی با آرام‌ترین روش‌هاست که تا زمانی که شرایط اقتضا کند، باید ادامه یابد.

شیخ عیسی قاسم با تأکید بر اینکه این مبارزه سیاسی چیزی است که دین، انسانیت و مصالح ملی حتی قانون آن را واجب کرده، گفت: هیچ کس حتی حکومت نمی‌تواند ادعا کند ملت بحرین از همه حقوق سیاسی و غیرسیاسی خود برخوردار است و تا زمانی که این حقوق تضییع می‌شود، لازم است مبارزه سیاسی ادامه یابد. تنها کسی که از انصاف، فهم کرامت و جایگاه حق فاصله زیادی دارد، می‌تواند این حق را انکار کند و کسی که به مقابله با این مبارزه برخیزد، دشمنی آشکار است.

رهبر نهضت اسلامی بحرین اظهار کرد: حکومت بحرین امروز زندان‌های خود را از مبارزان سیاسی و صاحبان اندیشه مخالف ظلم پر کرده است و همچنان دادگاه‌ها با استناد به اعتراف‌هایی که به گواه سازمان‎های حقوقی تحت شکنجه‌های جان‌فرسا گرفته شده‌اند، به صدور احکام ظالمانه حبس ابد و اعدام می‌پردازند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به استمرار تجاوزهای فرهنگی، دینی، اقتصادی و قانونی حکومت بحرین به حقوق ملت ،بر ضرورت اصلاح روابط نابرابر به سبب مواضع حکومت، لغو احکام اعدام و عدم صدور حکم جدید، خالی کردن زندان‌ها از زندانی‌های سیاسی برای  بهره‌مندی آنها از آزادی طبیعی و ایفای نقشی که هر شهروندی براساس دین، قانون عادلانه و احکام ثابت شریعت از آن بهره‌ می‌برد، ایجاد روابط عادلانه سیاسی میان ملت و حکومت و به رسمیت شناختن قانونی و عملی همه حقوق ملت بحرین برای دستیابی به امنیت و رفاه کشور و ایجاد برادری میان ملت تأکید شده است.

آیت‌الله عیسی قاسم تأکید کرد: تحقق این امر بر کسانی که شنونده حق، راضی به عدالت، حریص بر منافع ملی بوده و انسان را محترم می‌شناسند و علیه ضعف انسان، اوهام شیطان، حب دنیا و تسلط شهوات منافی با دین و حق قیام می‌کنند، محال یا سخت نیست.

انتهای پیام
captcha