اخبار معارفی رسانه‌ها / راه‌اندازی طرح «توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور
کد خبر: 3912049
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

اخبار معارفی رسانه‌ها / راه‌اندازی طرح «توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور

«راه‌اندازی طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز، اول مردادماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور طی امروز چهارشنبه، اول مردادماه، اخبار مختلفی را در حوزه‌های معارفی منتشر کرده‌اند که در این میان، خبر راه‌اندازی طرح «توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور، یکی از مهمترین اخبار قرآنی این صفحات است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، اول مردادماه و تا ساعت 14، تعداد 11 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که سه خبر از این اخبار با عناوین «طرح «توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» راه‌اندازی می‌شود»، «بیانیه معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد درباره تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات» و «اسامی کاندیداهای انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات اعلام شد»، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز باتوجه به سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) در حوزه عترت منعکس شده‌اند.

یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «بیانیه معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد درباره تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات» دارد، مربوط به بیانیه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات و تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اکنون که در سایه‌سار حاکمیت دینی برآمده از خون شهیدان و حاصل مجاهدت‌های فراوان ملت مسلمان ایران، با ابلاغیه دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی راهبری ادغام اتحادیه‌ها و تشکیل اتحادیه واحد کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت شده است، ضمن استقبال از این اقدام مهم و مبارک، از تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره هر دو اتحادیه و مؤسسات قرآنی واجد شرایط شرکت در انتخابات، دعوت می‌شود تا با حضور پرشور خود و حفظ همدلی، اخوت و اتحاد، برگ زرین دیگری را در تاریخ فعالیت‌های قرآنی کشور ثبت و ضبط کنند.

بدون شک، مشارکت حداکثری مؤسسات در این انتخابات، پشتوانه‌ای قوی برای این حرکت نوین و تحکیم و زیرساخت‌های وحدت و همدلی در آینده است. امید است تشکیل این اتحادیه واحد کشوری به انسجام بیشتر و ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری‌های ناصحیح و پاسداشت منافع واقعی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در جهت هم‌افزایی‌های سازنده بینجامد».

فارس

خبر تلاوت ترتیل صفحه 428 کلام‌الله مجید از سوی مرحوم عبدالباسط، قاری مشهور جهان اسلام، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است. تلاوت ترتیل مدت‌ها است که هر روز به عنوان آغازگر اخبار این صفحه از خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «مطالبه ۷۸ درصدی مخاطبان فارس برای برگزاری مجالس حضوری محرم/ چند پیشنهاد برای تصمیم‌گیران»، «ازدواج از سوی دولت و مجلس جدی گرفته نشده/ سه مطالبه مهم رهبری در حوزه ازدواج»، «احیاگر غدیرـ۱۶| اگر تاریخ، صحیح بیان شود به لشکرکشی خیابانی نیازی نیست»، «مردم در حکومت دینی دیندارترند تا در حکومت سکولار/ حوزه علمیه به دولت وابستگی ندارد»، ««طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود» و «اعمال مشترک دهه اول ماه ذی‌الحجه»، «آغاز نام‌نویسی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود» دارد، مربوط به اجرای طرح «توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت و همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و همکاری بنیاد تفسیر قرآن بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «طی جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در محل ستاد اقامه نماز برگزار شد، مقرر شد تا با همکاری سه نهاد مذکور، طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم در کشور راه‌اندازی شود.

در این راستا، مقرر شد در گام نخست، روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی طی دوره‌ای در ایام تابستان سال جاری که به صورت مجازی و از طریق سامانه مدرسه مجازی اداره کل آموزش این سازمان برگزار می‌شود، با محتوای تفسیری حجت‌الاسلام قرائتی به طور کامل آشنا شوند».

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر با عناوین «کمیسیون فرهنگی موضوع عزاداری ماه‌های محرم و صفر را بررسی می‌کند»، «وقتی قبرستان تاریخی شبیه زمین فوتبال می‌شود»، «ضرورت احیاء عید غدیر در فضای مجازی»، «اولویت اصلی برای برگزاری مراسم محرم حفظ سلامت جامعه است» و «قرآن منحصر به‌فرد در کتابخانه ملی» را بر روی خروجی خود انعکاس داده که تنها یک خبر از این اخبار با در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.

«قرآن منحصر به‌فرد در کتابخانه ملی»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهد که در مورد نسخه منحصر به فرد قرآن قزوینی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: ««قرآن قزوینی» کتابت شده در سال ۱۲۱۹ قمری، یکی از شاهکارهای هنری در حوزه تذهیب قرآن در دنیا است که هر صفحه آن تذهیب ویژه دارد.

قرآن زین‌العابدین قزوینی یک قرآن نفیس و مطلای دوره قاجار است که در آن ۶۰۰ تذهیب متفاوت به کار رفته است. در تذهیب این قرآن نفیس از نزدیک به چهار کیلو طلای ناب و سنگ‌های قیمتی استفاده شده است. سال کتابت این قرآن نفیس به سال ۱۲۱۹ قمری برمی‌گردد که در شهر شیراز کار شده و ده‌ها استاد هنرمند و نگارگر در مدت چند سال بر روی آن کار کرده‌اند. این اثر هنری نفیس دارای ۵۴۷ صفحه است که هر صفحه دارای تذهیب بوده و ۶۰۰ تذهیب و تشعیر دارد، یعنی در هر صفحه یک تذهیب مجزا به کار رفته و هر مکتب تذهیبی که در ایران وجود داشته در این قرآن به کار رفته و آن را به اثری منحصر به فرد تبدیل کرده است».

ایرنا

تعداد سه خبر با عناوین «آغاز مسابقات قرآن آموزش و پرورش با حضور نیمی از دانش‌آموزان»، «ثبت نام طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت آغاز شد» و «ارسال ۱۰ هزار جلد قرآن کریم به مناطق محروم» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم منعکس شده‌اند.

«ارسال ۱۰ هزار جلد قرآن کریم به مناطق محروم»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با سخنان مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت از خرید ۲۵ هزار جلد کتاب قرآنی از ناشران استانی خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این تعداد ۱۵ هزار جلد قرآن کریم در سراسر ‌کشور، ۱۰ هزار جلد نیز به مناطق محروم ارسال می‌کند.

امیرنیا از حمایت معاونت قرآن و عترت جهت تولید ۲۵ هزار جلد قرآن به ارزش چهار میلیارد ریال از ناشران استانی خبر داد و گفت: یکی از وظایف اداره کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت علاوه بر فعالیت‌های اختصاص یافته در امر برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی در سراسر کشور، حمایت از کتب قرآن، مصاحف شریفه است که در این راستا در سال جاری ۲۵ هزار جلد کتب قرآنی از ناشران استانی خریداری شده است»‌.

مهر

از چهار خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منعکس شده، دو خبر با عناوین «بیانیه معاون قرآن و عترت درباره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی» و ««طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود» در حوزه قرآن کریم قرار دارند و دو خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های مختلف معارفی انتشار یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

تنها یک خبر از پنج خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران که عنوان ««طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود» دارد، در حوزه تخصصی قرآنی جای دارد و چهار خبر دیگر این صفحه نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد هفت خبر با عناوین «تأسی از الگوی زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ص) می‌تواند خوشبختی را تضمین کند»، «روز آغاز نامه‌نگاری‌ها برای پرهیز از جنگ صفین/ تاریخنگاری درخشان نصر بن مزاحم»، ««هلهله فرشته‌ها» در کتابفروشی‌ها»، «نگهداری نفیس‌ترین قرآن‌ جهان اسلام در کتابخانه ملی ایران»، «عقد نکاح زوج قمی در کتابفروشی»، «کنفرانس در مورد اشکال دینی، فلسفه و شیوه‌ها برگزار می‌شود» و ««طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.

میزان

«توصیه‌های «پیامبر اکرم(ص)» پیرامون اهمیت ازدواج جوانان»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده که این خبر نیز در حوزه تخصصی عترت قرار داشته و خبری در حوزه تخصصی قرآن کریم نیست.

انتهای پیام
captcha