واکنش گروه‌های فلسطینی به مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی
کد خبر: 3912226
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

واکنش گروه‌های فلسطینی به مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی

گروه‌های فلسطینی جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی حماس در پیام‌هایی اقدام جنگنده‌های آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی در آسمان سوریه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایاه خبری المیادین، جنبش جهاد اسلامی در این باره اعلام کرد:  اقدام تروریستی آمریکا در تجاوز به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم می‌کنیم، این اقدام بیانگر مقاصد خصمانه آمریکا و نقش این کشور در ایجاد تهدید برای امنیت منطقه است.

این جنبش در ادامه افزود: این حق جمهوری اسلامی ایران است که برای پاسخ به این اقدام تروریستی تمام تدابیر لازم را اتخاذ کند.

 از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز ضمن محکومیت اقدام جنگنده‌های آمریکایی در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی و در معرض خطر قرار دادن جان مسافران این هواپیما اعلام کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان به این شکل به منزله اجرای عملی مفهوم تروریسم در حقوق بین‌الملل است.

منابع خبری پنجشنبه شب، دوم مردادماه گزارش دادند که دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند که این اقدام موجب شد به برخی از مسافران این پرواز آسیب برسد.

انتهای پیام
captcha