برگزاری نماز عید قربان در 65 مسجد سنگاپور
کد خبر: 3912306
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

برگزاری نماز عید قربان در 65 مسجد سنگاپور

شورای دینی اسلامی سنگاپور اعلام کرد: نماز عید قربان در 65 مسجد این کشور با شرایط خاص برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از چنل نیوز ایژا، شورای دینی اسلامی سنگاپور (MUIS) جمعه، سوم مرداد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماز عید قربان معروف به «هری رایا حاجی» هفته آینده در 65 مسجد برای نمازگزارانی که حائز شرایط باشند و با رزرو جا برگزار می‌شود.

در مجموع هشت هزار و 700 نفر می‌توانند در این مراسم شرکت کنند. 45 مسجد در سه نوبت و 20 مسجد دیگر در دو نوبت در روز جمعه، 10 مرداد، نماز عید قربان را برپا می‌کنند.

شورای امور اسلامی سنگاپور با قدردانی از رفتار مناسب مسلمانان در نمازهای جمعه در هفته‌های اخیر و رعایت اصول بهداشتی در مساجد، اعلام کرد: نمازگزاران می‌توانند از طریق اپلیکیشن MuslimSG برای حضور در نماز عید قربان ثبت‌نام کنند.

با این حال، با توجه به محدود بودن فضا، کسانی که قادر به رزرو جا نیستند، می‌توانند نماز خود را در خانه اقامه و از پخش مستقیم خطبه‌های عید قربان از سوی مفتی دکتر نظیرالدین محمد ناصر استفاده کنند.

همچنین خطبه عید قربان با زیرنویس انگلیسی از تلویزیون SalamSH به زبان مالایی و زیرنویس انگلیسی از رادیو Mediacorp Warna  پخش می‌شود.

این شورا از افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان، کودکان زیر 12 سال و افرادی که علائم حاد تنفسی دارند نیز خواست که از رفتن به مساجد خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha