فیلم سینمایی «مریم مقدس(س)» در یونان اکران شد
کد خبر: 3912483
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

فیلم سینمایی «مریم مقدس(س)» در یونان اکران شد

فیلم سینمایی «مریم مقدس(س)» با زیرنویس و ترجمه یونانی در سمینار دو روزه ایران‌شناسی و زبان و خط فارسی در جزیره لفکادای یونان اکران شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با همکاری بخش فرهنگی شهرداری جزیره لفکادا، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی را برای ساکنان این شهر تدارک دید که در خلال این برنامه‌ها، دیدار با شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی این شهر نیز انجام شد.
 
علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در جریان سفر خود به این شهر از تاریخ 30 تا اول مرداد با حضور در محل شهرداری با خارالابوس کالوس، شهردار لفکادا دیدار و در زمینه همکاری‌های فرهنگی و هنری گفت‌وگو کرد.
 
حلمی با اشاره به همکاری‌های مشترک فرهنگی بین رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن و شهرداری لفکادا گفت: امسال چهارمین سال فعالیت‌های مشترک فرهنگی بین ایران و شهرداری لفکاداست. ما با همکاری مرکز فرهنگی شهرداری به ویژه فیلیپا، رئیس مرکز فرهنگی توانستیم برنامه‌های مختلفی از نمایش فیلم، کنسرت موسیقی سنتی ایرانی، نمایشگاه کتاب و صنایع دستی و ... را برگزار کنیم و برای برگزاری یک سمینار دو روزه ایرانشناسی و زبان و خط فارسی به لفکاذا سفر کرده‌ایم. 
 
رایزن فرهنگی ایران در آتن افزود: قطعاً حضور یک شهردار جوان و علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند تسهیل‌بخش برنامه‌های فرهنگی مشترک بین رایزنی فرهنگی ایران و شهرداری لفکادا باشد.
 
وی اظهار کرد: در خلال این سمینار دو روزه، فیلم سینمایی «مریم مقدس(س)» را که به تازگی از سوی این نمایندگی به زبان یونانی ترجمه و زیرنویس شده است، برای ساکنان این شهر پخش کردیم.
حلمی در پایان سخنانش، بیان کرد: همواره از توسعه همکاری فرهنگی با نهادهای دولتی و خصوصی یونان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم صنعت توریسم را هم با همکاری یکدیگر بین ایران و یونان گسترش بخشیم.
 
خارالابوس کالوس نیز آمادگی شهرداری لفکادا و مرکز فرهنگی این شهر را برای همکاری‌های مشترک با رایزنی فرهنگی ایران در آتن در اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد.
انتهای پیام
captcha