انتشار نخستین نشریه انجمن اروپایی مراکز اسلامی
کد خبر: 3912570
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

انتشار نخستین نشریه انجمن اروپایی مراکز اسلامی

نخستین نشریه تخصصی انجمن اروپایی مراکز اسلامی در سوئیس به صورت آزمایشی چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی، این نشریه تخصصی در امور دینی دیروز، چهارم مردادماه، با عنوان «لتعارفوا» (تا یکدیگر را بشناسید) به منظور آشنایی با دین اسلام منتشر شده و هدف از آن نشر ارزش‌های فرهنگی و بشردوستانه، مقابله با افراط‌گرایی و تقویت ارزش‌های همزیستی، تسامح و صلح میان مسلمانان و غیرمسلمانان در اروپاست.

نشان ‌دادن تلاش‌های مراکز اسلامی در نشر اندیشه میانه‌رو و روشنفکرانه و تصحیح تصویر ذهنی از اسلام و مسلمانان در کشورهای قاره اروپا از دیگر اهداف انتشار این نشریه اعلام شده است.

انجمن (هیئت) اروپایی مراکز اسلامی دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این مجله تنها منبر تبلیغاتی انجمن است و وضعیت اقلیت‌های اسلامی در اروپا و تلاش‌هایی را که مراکز اسلامی برای معرفی چهره درستی از اسلام و مسلمانان به کار می‌گیرند، منعکس می‌کند و به دست گروه‌های مختلف جامعه اروپا اعم از مسلمان و غیرمسلمان خواهد رسید.

این انجمن همچنین با ترجمه نشریه از زبان عربی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی برای تشویق خوانندگان از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف به خواندن این مجله تلاش می‌کند تا غیرعرب‌زبان‌ها نیز با افکار و اندیشه‌های انجمن اروپایی مراکز اسلامی و نهادهای وابسته به آن در سراسر اروپا آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha