مسجد «نمره» در عرفات آماده پذیرش زائران خانه خدا شد
کد خبر: 3912595
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

مسجد «نمره» در عرفات آماده پذیرش زائران خانه خدا شد

مقامات عربستانی اعلام کردند که آماده‌سازی مسجد نمره در عرفات برای پذیرش زائران نمازگزار به پایان رسیده است.

مسجد «نمره» در عرفات آماده پذیرش زائران خانه خدا شد
به گزارش ایکنا به نقل از منا اف ان، مسئولان وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان از امکانات موجود در اماکن مقدس برای اطمینان از آمادگی آنها برای پذیرایی از زائران بازدید کرده‌اند. از جمله این اماکن، مسجد نمره در عرفات است که شاهد چندین پروژه عمرانی بوده که هدف آنها خدمت‌رسانی بهتر به زائران است.

این وزارتخانه اعلام کرد: سیستم‌های تهویه مطبوع و تصفیه هوا در مسجد نمره به‌روز‌رسانی شده است و این امکان را فراهم می‌آورد که از طریق فن‌های گریز از مرکز (70 درصد) و ورودی‌ها (30 درصد) یک میلیون فوت مکعب آب در دقیقه پمپاژ شود. علاوه بر این، 60 واحد تهویه مطبوع مرکزی نصب شده‌ که صد در صد هوای تازه تولید می‌کند.

به گفته این وزارتخانه سقف مسجد نمره کاملاً عایق‌بندی شده، هزار سرویس بهداشتی برای زائران مرد و زن نوسازی شده و سرویس‌هایی ویژه افراد معلول ساخته شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مسجد نمره با بیش از 110 هزار متر مربع فرش‌های فاخر پوشانده شده است و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در اختیار مسئولان آن  قرار گرفته است. همچنین اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ ایمنی و سلامتی زائران در مسجد نمره اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha