برای نخستین بار در تاریخ، همه حجاج در یک نقطه محرم می‌شوند
کد خبر: 3912771
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

برای نخستین بار در تاریخ، همه حجاج در یک نقطه محرم می‌شوند

برای نخستین بار در تاریخ حج، امسال به علت کم بودن تعداد حجاج، تمام آنها در یک میقات (نقطه آغاز حج) محرم شده و سپس برای انجام مناسک حج، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، برای اولین بار در تاریخ حج، همه حجاج فقط در یک مکان مُحرِم و به مناسک حج وارد می‌شوند، زیرا امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط استثنایی بوجود آمده، تعداد حجاج نسبت به سال‌های گذشته بسیار اندک است.  

بر این اساس، مسجد «سیل الکبیر» واقع در  میقات «قرن المنازل» که نزدیکترین میقات به مکه است (این میقات نزدیک طائف و در ۹۴ کیلومتری جنوب مکه واقع شده است) برای محرم شدن حجاج، به امکانات لازم تجهیز شده است.  

 خبرگزاری عربستان سعودی (واس) بدون ذکر آمار گزارش داد که روز گذشته اولین گروه از زائران سرزمین وحی از پنج شهر این کشور به منظور برگزاری فریضه حج در میان تدابیر پیشگیرانه برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا وارد فرودگاه بین‌المللی ملک عبدلعزیز جده شدند.  

این افراد از شهرهای مدینه منوره، ریاض، ابها، تبوک  و جازان به جده آمده‌اند و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهر جده مورد آزمایش پزشکی قرار گرفتند و به هتل‌های محل اقامت خود به مکه مکرمه رفتند.  

حسین شریف نماینده وزارت حج عربستان سعودی با اشاره به اینکه به محض ورود، مراحل پذیرش حجاج به طور روان و سریع انجام می شود، گفت: آن‌ها پس از انجام آزمایش‌های لازم و توجیهات لازم به سمت اتوبوس‌های تعیین شده هدایت می‌شوند و باید پروتکل‌های بهداشتی را در حین حمل و نقل رعایت کنند.  

وی افزود: هماهنگی کامل بین وزارت حج و عمره، بهداشت، تبلیغات، سازمان هواپیمایی، حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل ترافیک عربستان برای انجام عملیات استقبال از حجاج وجود دارد.
 
نماینده وزارت حج عربستان خاطرنشان کرد: مرحله پذیرش دیگری نیز وجود دارد که در هفتم ذی الحجه است و به زائرانی از بخش‌های بهداشتی و امنیتی اختصاص دارد که از ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.  
انتهای پیام
captcha