فاصله‌های اجتماعی را با محبت پر کنیم
کد خبر: 3912857
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فاصله‌های اجتماعی را با محبت پر کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: امروز برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، ناگزیر هستیم که فاصله اجتماعی را حفظ کنیم؛ اما این فاصله‌ها را باید با محبت پر کرد و این دوری اجباری را فرصتی برای بیشتر نزدیک شدن قلب‌هایمان قلمداد کنیم.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: جامعه ما امروز با بحرانی تحت عنوان شیوع ویروس کرونا روبه‌رو است؛ ویروسی که زندگی را از حالت طبیعی آن خارج کرده و ما را از بسیاری لذت‌ها و سرگرمی‌ها محروم ساخته است.

وی ادامه داد: کرونا با همه سختی‌هایی که بر ما تحمیل کرده، درس‌هایی هم به ما داده که ارزشمند است؛ کرونا به ما یاد داد که چگونه با شرایط سخت، زندگی کنیم و با مشکلات دست‌وپنجه نرم کنیم، قدر لذت‌های هرچند کوچک زندگی‌مان را بدانیم و لحظه‌ای را برای شاد زیستن از دست ندهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: این ویروس از چین شروع شد و در مدت کوتاهی، تمام جهان را درگیر کرد، اما به ما آموخت که در این دهکده جهانی، باید بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم، زیرا اگر به یکدیگر رحم نکنیم، مشکلات گسترده‌تر شده و قطعاً روزی دامان خود ما را هم خواهد گرفت.

وی گفت: امروز برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، ناگزیر هستیم که فاصله اجتماعی را حفظ کنیم، اما این فاصله‌ها را باید با محبت پر کرد و این دوری اجباری را فرصتی برای بیشتر نزدیک شدن قلب‌هایمان قلمداد کنیم.

هادی به رسالت کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: ما در کانون پرورش فکری، با گروهی از جامعه سروکار داریم که نسل آینده را تشکیل داده و آینده جامعه ما در دست آنان است؛ بنابراین سعی می‌کنیم فعالیت‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که موجب رشد تفکر و تعهد آنان شود.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه فردای ما، جامعه‌ای با اخلاق‌تر، آگاه‌تر و مفیدتر باشد، باید از همین امروز روی کودکان کار کنیم. هزینه کردن روی کودکان امروز، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: کانون بیش از 50 سال است که در قالب‌های مختلف فرهنگی، علمی، ادبی و مذهبی فعالیت دارد، اما احساس کردیم که این برنامه‌ها نیاز به بازنگری دارد؛ بنابراین از تابستان امسال برنامه‌هایی کاملاً مطابق با نیاز و ذائقه نسل امروز طراحی شد.

وی اظهار کرد: پیش از این، برنامه‌های ما ویژه گروه سنی 6 تا 18 سال بوده، اما از امسال، حتی نوزادان نیز مورد توجه قرار گرفته و از طرفی، جوانان تا سن 22 سالگی را نیز تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دادیم و در واقع، دایره مخاطبان کانون گسترش یافت.

هادی بیان کرد: طرح اوقات فراغت تابستان امسال در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است و ان‌شاءالله همکاران ما با تولید محتوا در زمینه‌ فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون تولید کتاب‌های صوتی، تهیه فیلم‌های آموزشی با موضوع قصه‌گویی، سفال، اوریگامی و نقاشی، تابستانی سرشار از آگاهی و سرگرمی را برای علاقه‌مندان رقم خواهند زد.

انتهای پیام
captcha