ازدواج امر به معروف الهی است / اهمیت فرهنگ و اقتصاد در نظام خانواده
کد خبر: 3912950
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
مدیر مؤسسه پیوند سبز بوشهر:

ازدواج امر به معروف الهی است / اهمیت فرهنگ و اقتصاد در نظام خانواده

زهرا کشاورزنیا گفت: قوام بنیان خانواده موجب نشاط و سرزندگی نظام اجتماعی و اقتصادی می‌شود و به این جهت است که امر ازدواج و تشکیل خانواده پایدار امر به معروف الهی و یک سنت اسلامی به حساب می‌آید.

زهرا کشاورزنیا، مدیر مؤسسه پیوند سبز استان بوشهر، ششم مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به نکاتی درباره ازدواج آسان و اهمیت فرهنگ و اقتصاد در نظام خانواده، اظهار کرد: آشنایی با تحول و رشد جسمانی و روانی فرزندان برای والدین که اولین مربیان کودک و فرزندان هستند، امری لازم و ضروری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر  با اشاره به اینکه ازدواج فرآیندی است که به تصمیم منجر می‌شود و اولین گام، جلسه آشنایی و شناخت است، تأکید کرد: امروزه، داشتن قدرت تحلیل و حل مسئله و داشتن اطلاعات علمی راجع به چگونگی رشد اجتماعی و ادراک متعالی پیش از ازدواج و تشکیل خانواده برای دختران و پسران جوان امری ضروری است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر اظهار کرد: دوری از توجه آرمانی به نظام خانواده و متلاشی شدن خانواده‌ها و افزایش فرزندان بی‌هویت یکی از آسیب‌های شدید اجتماعی و مشکلات عمده جهان غرب است.

کشاورزنیا گفت: قوام بنیان خانواده موجب نشاط و سرزندگی نظام اجتماعی و اقتصادی می‌شود و به این جهت است که امر ازدواج و تشکیل خانواده پایدار امر به معروف الهی و یک سنت اسلامی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به محاسن و معایب اقسام کوتاه مدت دوران عقد زوجین، بیان کرد: کم هزینه بودن، رعایت حال مجردها و حفظ وقار و متانت زوجین و خانواده‌ها به عنوان محاسن کوتاه مدت بودن دوران عقد زوجین به شمار می‌رود و در مقابل عدم شناخت کافی از یکدیگر و خانواده‌ها از نظر اجتماعی، مالی و روحی، عدم مهارت‌های زندگی، مشکلات اقتصادی شامل تأمین جهیزیه و مسکن، عدم شغل مناسب از عمده معایب کوتاه مدت بودن دوران عقد زوجین است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: جشن «پیوند آسمانی» یکی از برنامه‌های ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اهل بیتی است که به مدت هفت سال پیاپی در استان بوشهر ویژه زوجین از سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و از محل موقوفات در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دلیل همه‌گیرشدن بیماری کرونا، این مراسم از طریق ابزارهای تصویری و رسانه‌ای فضای مجازی از سوی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با همکاری سپاه مالک اشتر، کانون امور خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد و 80 زوج بوشهری که در این میان 66 زوج طلبه بودند راهی خانه بخت شدند.

کشاورزنیا بیان کرد: در راستای اجرای این مراسم به هر زوج دو میلیون و 500 هزار تومان بن خرید کالای ایرانی و کارت‌های نقدی اهدا شد. همچنین بلیت سفر زیارتی به بارگاه امام هشتم شیعیان ویژه زوجین طلبه از سوی آیت‌الله صفایی بوشهری اعطا شد و برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و اقامت رایگان در مشهد مقدس از سوی کانون امور خانواده آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه زوجین طلبه بود.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha