اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت به صورت مجازی در کردستان
کد خبر: 3913017
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت به صورت مجازی در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت و امامت به صورت مجازی گفت: آذین‌بندی کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقه خطبه غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش نقل و شیرینی در سطح استان از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در جلسه تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت که با حضور اعضای کمیته فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان دیروز، 6 مردادماه در سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از عید قربان تا عید غدیر با نام «دهه امامت و ولایت» نامگذاری شده که ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی در سطح کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسمات «دهه ولایت و امامت» با دعای عرفه عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه می‌یابد، افزود: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن آثار و برکات مقام ولایت به اقشار مختلف جامعه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این دهه بیان کرد: دعای عرفه به عنوان اولین مراسم دهه ولایت همزمان با روز عرفه به صورت مجازی در سطح تمام کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت «دهه ولایت و امامت» به دلیل شیوع ویروس کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: آذین‌بندی کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقه خطبه غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش نقل و شیرینی در سطح استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این دهه است.

گلباغی تولید محتوا از مفاد کتاب «درسنامه نهج‌البلاغه» با استفاده از توان و ظرفیت سامانه فهما و ارسال مطالب تولیدی در بستر فضای مجازی برای اعضای فعال کانون‌های مساجد استان را یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی این ایام ذکر کرد. تأمین قاری، حافظ و خادم قرآنی برای طرح ملی 1454 به منظور پخش مستقیم از شبکه سراسری قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در گرامیداشت دهه امامت و ولایت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان با اشاره به تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان یادآور شد: در حال حاضر کانون‌هاي فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان 11 هزار عضو فعال دارد که مطالب تولید محتوای کتاب «درسنامه نهج‌البلاغه» برای تمام اعضای فعال کانون مساجد ارسال خواهد شد.

حضرت علی(ع)؛ محور وحدت مسلمانان جهان

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امات بنا به تکلیف شورای فرهنگ عمومی استان و با توجه به شرایط کنونی کشور ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) محور وحدت برای تمام مسلمانان جهان هستند، افزود: ویژه برنامه‌های این دهه از 10 مرداد و همزمان با دهه ولایت و امامت در استان با تمرکز بیشتر بر نشر معارف علوی، احسان علوی و استمرار کمک‌های مؤمنانه با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی آغاز می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر جاری و ساری شدن خصوصیت عدالت‌پروری امیرالمومنین(ع) در جامعه اسلامی عنوان کرد: احسان علوی در این روزهای سخت می‌تواند نجات‌بخش عامه مردم باشد.

وی با تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت این اداره کل اعلام کرد: برگزاری مسابقه پیامکی حیدر کرار(ع)، برگزاری دوره آموزشی خطابه غدیر ویژه کارکنان نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی در فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی بوده که در گرامیداشت دهه امامت و ولایت پیش‌بینی شده است.

احمدی از برگزاری ویژه برنامه «آیین فتوت فاتح خیبر» در استان خبر داد و بیان کرد: این ویژه برنامه با سرکشی از خانواده معزز شهیدان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و کهنه‌سواران هنرمند به تعداد 14 مورد برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه این جلسه همچنین نماینده سایر دستگاه‌های فرهنگی استان برنامه های همچون برگزاری مسابقه فرهنگی نهج‌البلاغه بخش حکومت‌داری بین روحانیون، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با توزیع اقلام بهداشتی، تولید محتوا در شبکه‌های مجازی و سایت‌های مذهبی، استمرار توزیع بسته‌های معیشتی با عنوان تبرکات علوی، راه‌اندازی کاروان شادی و نصب و نمادهای بصری در سطح شهری و آذین‌بندی و انجام تبلیغات محیطی در سطح معابر و خیابان‌های عمومی استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی و شعرخوانی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه امات و ولایت در کردستان اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha