برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 3913081
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه کرمانشاه

ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

این جشن هر سال توسط سازمان اوقاف از عید قربان تا عید غدیر برگزار می‌شود و امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا به شیوه پخش در فضای مجازی و بدون حضور مردم برگزار خواهد شد. از برنامه‌های اجرایی این مراسم راه‌اندازی کاروان شمیم ولایت در شب عید غدیر و فضاسازی متناسب با این روز است.

در این خصوص حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف کرمانشاه گفت: دهه ولایت و امامت نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر داده و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است.

وی افزود: دهه ولایت زمینه‌ای مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل‌بیت(ع) در جلوگیری از انحراف دین اسلام است. با توجه به شرایط کرونایی امسال برنامه‌های دهه ولایت در دو بخش فرهنگی و اجتماعی ارائه شده و ادارات اجرایی شهرستان‌ها و هیئت امنای بقاع متبرکه تلاش می‌کنند با اهتمام نسبت به اجرای نکات این ابلاغیه با رعایت کامل مسائل بهداشتی اقدام کنند.

معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه استان، گفت: امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا برگزاری مراسم با حضور جمعیت میسر نیست و صرفاً برنامه درکنار ضریح با حضور سخنران و مداح بدون حضور جمعیت اجرا شده و از طریق شبکه‌های مجازی منعکس خواهد شد.

وی در پایان افزود: هرسال توسط اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه بسته‌های غذایی توسط مراکز افق بقاع متبرکه تهیه و در مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود و امسال نیز بسته‌های غذایی تهیه شده توسط اداره‌کل اوقاف کرمانشاه در این مناطق توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha