تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی استان قزوین
کد خبر: 3913129
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی استان قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی استان قزوین با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی در نشست ۱۰۹ شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مصوب شد.

ستاد هماهنگی امور قرآنی در قزوین شکل می‌گیرد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی استان، تصریح کرد: به‌منظور هماهنگی و ساماندهی امور قرآنی در استان قزوین، ستاد هماهنگی امور قرآنی با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان، اداره کل آموزش‌وپرورش استان، شهرداری و صداوسیما قزوین تشکیل می‌شود که مشاور امور قرآنی و فرهنگی استاندار دبیری این ستاد را بر عهده‌دارند.

وی افزود: در نشست 109 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مقرر شد، ازاین‌پس کلیه فعالیت‌های قرآنی استان با هماهنگی و تصویب این ستاد صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان، موجبات هم‌افزایی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین نیز فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: همچنین مقرر شد ستادی متناظر این ستاد، در شهرستان‌های تابعه نیز تشکیل شود، بدین منظور این موضوع در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و شهرهای تابعه نیز تصویب شود.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات نشست ۱۰۹ شورای فرهنگ عمومی استان این بود که سه سرفصل اصلی ترویج سبک زندگی قرآنی، تربیت و پرورش حافظان قرآن، احیا و تقویت جلسات و محافل قرآنی به‌ویژه جلسات خانگی در برنامه‌های قرآنی استان منظور شود و ستاد هماهنگی امور قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.

اسماعیلی عنوان کرد: توجه به پژوهش‌های قرآنی، تقویت حوزه فضای مجازی در ترویج معارف و آموزه‌های قرآنی، ساماندهی و تصحیح آمار و اطلاعات مؤسسات و مهدهای قرآنی و تهیه برنامه بلندمدت قرآنی برای استان نیز باید در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

وی یادآور شد: مصوبات مذکور که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تصویب‌شده با امضای استاندار محترم به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌شده و اجرای آن الزامی است.

انتهای پیام
captcha