محکومیت تغییر کاربری مساجد در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 3913324
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

محکومیت تغییر کاربری مساجد در سرزمین‌های اشغالی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که 40 مسجد در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی ویران، بسته و یا متروکه و 17 مسجد دیگر به بار، رستوران یا موزه تبدیل شده‌اند؛ اقدامی چپاولگرانه که از سوی ساکنان فلسطینی مسلمان سرزمین‌های اشغالی با محکومیت مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از  The New Straits Times، انتشار نتایج تحقیقی در مورد وضعیت مساجد در سرزمین‌های اشغالی باعث واکنش‌های بسیاری در بین اعراب مسلمان ساکن این مناطق شده است. این تحقیق بعد از آن منتشر شد که یک مسجد در شهر طبریه واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با تغییر کاربری تبدیل به کنیسه شد.

در این گزارش آمده است: تحقیق نشان می‌دهد که 40 مسجد از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی ویران، بسته و یا متروکه شده‌اند، این در حالی است که 17 مسجد دیگر به بار، رستوران یا موزه تبدیل شده‌اند. به عنوان نمونه مسجد «الاحمر» در شهر شمالی صفد به سالن كنسرت تبدیل شده و مسجد «الجدید» در شهر قیصریه به یك بار تغییر کاربری داده است.

«کمال خطیب» رئیس کمیسیون آزادی‌ها در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی (وابسته به کمیته عالی پیگیری مسایل فلسطینی‌های ساکن این مناطق) گفت: مانند اکثر فلسطینی‌ها، ساکنان طبریه نیز به سوریه و لبنان مهاجرت کرده‌اند. با وجود درخواست از رژیم صهیونیستی برای بازسازی مسجد عُمَری این خواسته مورد قبول واقع نشد. این درحالی است که شهرداری طبریه ادعا كرده بود كه آن را نوسازی می‌كند اما در نهایت از این کار امتناع کرد.

وی افزود: حتی از زمان بسته شدن این مسجد، مقامات رژیم صهیونیستی مانع ورود نمازگزاران به آن هستند. در این میان حتی قبرستان‌های مسلمانان هم در امان نیستند.

خطیب اعلام کرد: اکنون مقامات اسرائیلی برای تصرف اموال فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود رانده و کوچ اجباری داده شده‌اند، قانون تصویب کرده‌اند.

چندی پیش کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در راستای سیاست‌های چپاول‌گرانه خود قانون «غایب» را تصویب کرد که براساس آن به دولت این رژیم اجازه می‌دهد اموال فلسطینی‌هایی را که غایب تلقی می‌شوند [خانه‌های خود را ترک کرده‌اند] تصرف کند.

انتهای پیام
captcha