خیز صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی در شب عید قربان
کد خبر: 3913364
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

خیز صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی در شب عید قربان

شهرک‌‌نشینان صهیونیست برای یورش گسترده به مسجدالاقصی در روز عرفه و شب عید قربان در حال برنامه‌ریزی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از «ینی شفق»، گروه‌هایی از شهرک‌‌نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی هجوم گسترده نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه مصادف با روز عرفه و شب عید قربان را خواستار شدند.
 
در همین راستا، مؤسسه بین‌المللی قدس ضمن هشدار درباره فراخوان صهیونیست‌ها، خواستار مقابله فلسطینیان با این توطئه شد.
 
«یاسین حمود»، مدیرکل مؤسسه بین‌المللی قدس، در بیانیه‌ای تأکید کرد: مؤسسه قدس با شماری از احزاب و هیئت‌های عربی و اسلامی برای مقابله با توطئه‌های صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی مکاتبه کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها تصمیم دارند روز پنجشنبه هفته جاری به صورت گسترده به مسجدالاقصی یورش بیاورند، خطاب به احزاب و گروه‌های فلسطینی گفت: ما ایستادگی همیشگی شما در کنار ملت فلسطین را ارج می‌نهیم و امروز از شما می‌خواهیم که در برابر توطئه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نسبت به مسجدالاقصی ایستادگی کنید.
 
حمود اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر تلاش می‌کند با فشار وارد کردن به فلسطینیان و انجام مراسم تلمودی یهودیان در داخل مسجدالاقصی، مصلای باب‌الرحمه را تعطیل کند و اکنون نیز از صهیونیست‌ها خواسته است که در شب عید قربان یورش گسترده‌ای به این مکان مقدس داشته باشند.
 
یادآور می‌شود، در ماه ژوئیه جاری دادگاه اسرائیل حکم بسته شدن مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی را صادر کرد. این حکم حدود 19 ماه پس از آن صادر شد که اداره اوقاف اسلامی قدس این مصلا را که 10 سال از سوی صهیونیست‌ها بسته شده بود، بازگشایی کرد.
 
شهرک‌‌نشینان صهیونیست تقریباً هر روز به بهانه‌های مختلف تحت حراست نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش برده و به این مکان مقدس بی‌حرمتی می‌کنند، در حالی که صهیونیست‌ها به هیچ وجه به اعتراضات مکرر اداره اوقاف اسلامی قدس اهمیتی نمی‌دهند.
انتهای پیام
captcha