دعواهای سیاسی مانع خدمت در مسیر حل مشکلات مردم می‌شود
کد خبر: 3913478
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

دعواهای سیاسی مانع خدمت در مسیر حل مشکلات مردم می‌شود

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: در شرایط امروز که مردم با مشکلات گوناگون مواجه هستند، فرصتی برای دعواهای سیاسی و جناحی وجود ندارد، این مسائل مانع خدمت می‌شود و به جای موضع‌گیری در برابر مسائل سیاسی و بین‌المللی باید همت خود را صرف رفع مشکلات مردم و مسائل استان کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، امروز چهارشنبه 8 مردادماه در دیدار با جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: وجود ولی‌فقیه در کشور ما یک نعمت است که باید قدردان آن بود و سعی شود در امور کشور، فرمایشات ایشان را سرلوحه قرار دهیم، چرا که هر جا از فرمایشات ایشان فاصله گرفتیم، زیان دیدیم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همانند چتر و خیمه‌گاهی است که همه ملت در فراز و نشیب‌ها و روزهای سخت زیر آن جمع می‌شوند، ادامه داد: رهبری محور وحدت هستند و همیشه در شرایط سخت، مایه نجات کشور شده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه امروز فرصتی برای درگیری‌های جناحی و سیاسی نیست، بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود و تلاش‌های دشمن، باید به صورت هماهنگ و با تمام توان به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: نمایندگان استان شروع خوبی داشته‌اند و امیدواریم ضمن تقسیم‌ کار صحیح، در مجامعی مناسب در راستای رفع مشکلات، مسائل و معضلات حضور یافته‌ و با پشتکار در مسیر حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محامی اظهار کرد: نمایندگان باید همت و تلاش خود را صرف حل مسائل و مشکلات استان کنند؛ برخی از بزرگواران در استان درباره مسائل سیاسی و بین‌المللی و غیره موضع‌گیری می‌کنند که این کار را ما هم بلد هستیم، اما اظهارنظر و موضع‌گیری‌های خود را در حوزه مسائل و مشکلات استان محدود کرده‌ایم تا هر جا صحبتی و حرفی از جانب ما صادر می‌شود در راستای پیگیری مسائل و مشکلات استان باشد.

وی با تاکید بر این که گام اول ما باید حل مسائل استان باشد، اضافه کرد: پس از حل مسائل و مشکلات استان به سایر مسائل بپردازیم و حیف است که از فرصت‌ها برای حل مشکلات داخلی استفاده نکرده و به دنبال دعواهای جناحی و سیاسی باشیم.

رئیس شورای راهبردی استان گفت: امروز کشور ما با مشکلات مختلفی در حوزه اقتصاد مواجه است، اما این مشکلات قابل حل هستند؛ بودجه بسیار خوبی هم وارد استان می‌شود که باید با فکر، دلسوزی و مدیریت از آن استفاده کنیم.

وی با ابراز گلایه نسبت به تاخیر در اتمام برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، بیان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و گزارش‌های مسئولان، بسیاری از اقدامات صورت گرفته باید در گذشته انجام می‌شد چرا که اگر مدیر عوض شده اما دستگاه و سیستم تغییر پیدا نکرده است.

نماینده رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به ورود بودجه بالا به استان، بر لزوم جذب امکانات و بودجه بیشتر تاکید کرد و افزود: برای کاستن از اختلاف سطح استان با سایر استان‌ها باید تلاش کرد و حتی در بعضی از موضوعات باید جلوتر از سایر استان‌های هم‌جوار باشیم.

محامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان باید با گروه‌های مختلف مردمی، نخبگان، فرهیختگان و گروه‌های مرجع از جمله فرهنگیان، معتمدین، اساتید دانشگاه و اصحاب هنر ارتباط داشته و بر اساس نظرات آنان نقشه کلی که برای استان در نظر گرفته‌شده را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha