ویژه‌برنامه «کاروان نور» برگزار شد / تلاوت «منصوری» و «احمدی‌وفا»
کد خبر: 3913616
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

ویژه‌برنامه «کاروان نور» برگزار شد / تلاوت «منصوری» و «احمدی‌وفا»

در ایام دهه اول ذی‌الحجه و در آستانه روز عرفه و عید قربان، ویژه‌برنامه «کاروان نور» عصر چهارشنبه، هشتم مردادماه، در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در ایام دهه اول ذی‌الحجه و در آستانه روز عرفه و عید قربان، ویژه‌برنامه «کاروان نور» از ساعت ١٨:٣۰ تا ٢٠:١۵ عصر چهارشنبه، هشتم مردادماه، در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این برنامه که با حضور استادان و قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم، حمیدرضا مستفید، کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمدتقی میرزاجانی و همچنین، ارتباط تصویری با محمود لطفی‌نیا و عبدالواحد سعیدی‌زاده (پدر شهید منا، محمدسعید سعیدی‌زاده) همراه بود، ضمن گرامیداشت ایام حج، بخشی از خاطرات حضور کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در سال‌های گذشته مرور شد.

تکریم و بزرگداشت جایگاه شهدای قرآنی منا در سال ١٣٩۴ از جمله حسن دانش، محسن حاجی‌حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در این جلسه صمیمی، کریم منصوری، قاری بین‌المللی قرآن کریم، آیات ١٢۴ تا ١٢٨ سوره مبارکه بقره و حمیدرضا احمدی‌وفا، دیگر قاری بین‌المللی قرآن کریم، نیز آیات ٢۶ تا ٣٢ سوره مبارکه حج را به زیبایی تلاوت کردند. پیش از تلاوت ایشان نیز حمیدرضا مستفید، پیشکسوت قرآنی کشور، نکاتی از مفاهیم و معارف این آیات را بیان کرد.

در ادامه این جلسه، برنامه ابتهال با موضوع بخشی از دعای امام حسین(ع) در روز عرفه توسط محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشور، اجرا شد. حاضران با مرور خاطراتی از سفر معنوی حج در سال‌های قبل، به بیان تأثیرات و توفیقات فراوان این مأموریت تبلیغی پرداختند و اذعان کردند که اعزام کاروان قرآنی طی چهار دهه گذشته، یکی از اقدامات شایسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل است.

بنابر این گزارش، عبدالواحد سعیدی‌زاده که به نمایندگی از طرف خانواده‌های شهدای قرآنی منا سخن می‌گفت، در سخنان خود با استناد به آیات و روایات، شکرگزاری دائم به درگاه پروردگار را از وظایف یک انسان برشمرد و آن را توفیق الهی دانست.

وی افزود: ما به عنوان خانواده‌های شهدای فاجعه منا، چیزی جز سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال نداریم که فرزندان ما را برگزید و در حالی که آنان را در سرزمین وحی پاک کرد، به سوی خود بالا برد.

پخش کلیپ از شهدای قرآنی منا، ابتهالی زیبا از شیخ نقشبندی با موضوع حج، مرور عکس‌هایی از سفرهای حج اساتید و قاریان و پخش فرازهایی از دعای قرآنی رهبر معظم انقلاب، از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه کاروان نور بود.

انتهای پیام
captcha