برپایی نماز عید قربان در ورزشگاه ایرلند؛ نماد همزیستی ادیان + فیلم
کد خبر: 3913796
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳

برپایی نماز عید قربان در ورزشگاه ایرلند؛ نماد همزیستی ادیان + فیلم

نماز عید قربان، صبح امروز، 10 مردادماه، در ورزشگاه «کروک پارک» در پایتخت جمهوری ایرلند برگزار شد؛ این اقدام از سوی صاحب‌نظران گام مهمی در همزیستی ادیان در این کشور تلقی شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آر تی ای، حدود 200 نمازگزار امروز نماز عید قربان را در ورزشگاه کروک پارک در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند اقامه کردند. انجمن گالیک اتلتیک (The Gaelic Athletic Association)، بزرگترین سازمان ورزشی در ایرلند، میزبان این مراسم بود.
 
شیخ عمر القادری از شورای صلح و همزیستی مسلمانان ایرلند برگزاری این نماز در این مکان  ورزشی تاریخی در دوبلین را نشانه اتحاد دینی در زمانه مواجهه با بحران کرونا دانست.

وی افزود: شیوع این بیماری همه‌گیر، برکاتی با خود داشته است. ما درک کردیم که به‌عنوان انسان همه با هم هستیم و چالش‌های مشترکی داریم.
 
جمعی از رهبران کاتولیک، پروتستان و یهودی در این مراسم حضور داشتند؛ رودریک اگورمن (Roderic O'Gorman) وزیر امور برابری و همزیستی این کشور در سخنانی اعلام کرد که تنوع ادیان و اقوام باعث قوی‌تر شدن کشور می‌شود.

همچنین دیارمید مارتین (Diarmuid Martin) اسقف دوبلین در بیانیه‌ای گفت: برگزاری جشن عید قربان در ورزشگاه کروک پارک که مکان خاصی برای ایرلندی‌هاست پیام مهمی دارد.

از سوی دیگر مایکل هیگینز رئیس‌جمهور ایرلند نیز در پیامی به این مناسبت گفت: امروز من برای جامعه مسلمان که در کروک پارک برای عید قربان جمع شده‌اند، بهترین آرزوها را دارم.

وی افزود: این جشن، لحظه نمادین مهمی در تاریخ ایرلند است و به ما یادآوری می‌کند که در حال تبدیل شدن به چه جامعه متنوعی هستیم و شما (مسلمانان) چه خدمات ارزشمندی به جامعه ما کرده‌اید.
 
انتهای پیام
captcha