ایندیپندنت: سال 2020 سخت‌ترین سال برای گرسنگان یمنی است
کد خبر: 3913864
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

ایندیپندنت: سال 2020 سخت‌ترین سال برای گرسنگان یمنی است

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تأکید کرد: سال 2020 وخیم‌ترین سال از لحاظ گرسنگی در یمن به دلیل جنگ‌های داخلی، حملات ائتلاف سعودی، اپیدمی کرونا و جاری شدن سیل‎هاست.

ایندیپندنت: سال 2020، سخت‌ترین سال برای گرسنگان یمنی استبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیاالیوم، در این گزارش که «بیل ترو» آن را تنظیم کرده، آمده است: بیش از نیمی از ساکنان یمن به کمک‌های غذایی که از خارج به آنها می‌رسید تکیه کرده بودند که با شیوع بیماری کرونا مشکلات آنها بیشتر شد.

این روزنامه به نقل از «وانسا روی»، یکی از اعضای شبكه سامانه‌های هشدار زودهنگام قحطی، نوشت: سال 2020 در یمن از لحاظ تعداد کسانی که نیازمند کمک‌های غذایی هستند، بدترین سال است.

براساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، با آغاز سال جدید به دلیل درگیری و کاهش بی‌سابقه کمک‌های انسانی، حدود 2.4 میلیون کودک یمنی در آستانه گرسنگی قرار می‌گیرند.

در این گزارش با اشاره به قطع برنامه‌های حیاتی سازمان ملل متحد از جمله برنامه‌های مربوط به رسیدگی به کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند، هشدار داد: زنگ خطر برای شیوع قحطی احتمالی در هفته جاری به صدا درآمده است.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد هفته گذشته اعلام کرد: تولید غلات در یمن در سال جاری تنها 365 هزار تن خواهد بود که این مقدار نصف برداشت سال‌های قبل از جنگ است.

بیانیه‌های منتشر شده از حملات هوایی انجام شده از آغاز درگیری‌ها در یمن، حاکی از آن است که تاکنون 680 حمله هوایی از سوی ائتلاف عربی بر زمین‌های زراعی در نقاط مختلف یمن انجام شده است.

انتهای پیام
captcha