سیره شهدا با زبانی هنرمندانه به جوانان منتقل شود
کد خبر: 3914063
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

سیره شهدا با زبانی هنرمندانه به جوانان منتقل شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه سیره و منش شهدا را نباید آسمانی و دست‌نیافتنی کرد، بر ارائه و انتقال آن به زبانی هنرمندانه، زیبا و دست‌یافتنی تأکید کرد.

سیره و روش شهدا با زبانی هنرمندانه به جوانان منتقل شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، شب گذشته، 11 مردادماه، در برنامه «شب‌های اوج هنر» با بیان خاطراتی از حضورش در جبهه و جنگ هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در ابتدا که درخواست اعزام به جبهه را مطرح کردم، به دلایل سن کم و جثه کوچک این اجازه صادر نشد، دی ماه سال 1366 پس از 65 روز آموزش با جمعی از دوستانم موفق به اعزام به جبهه شدم و کمتر از یک ماه در منطقه مستقر بودم که حمله شیمیایی دشمن باعث مجروح و شهید شدن رزمندگان گردان امام سجاد(ع) شد.

وی ادامه داد: شرایطی که در زمان جنگ بر جامعه حاکم شده بود هر فردی سعی می‌کرد به هر شکلی نسبت به کمک به رزمندگان اقدام کند و بنده هم با سعی کردم با حضور در جبهه این تکلیف را ادا کنم.

ملازینلی که تاکنون نقش شهدای زیادی را بازی کرده گفت: شهیدان آسمانی هستند و یکی از وجوه مهم اثر هنری در خصوص شهدا این است که نباید حرکت، سیره و شیوه آنها را آسمانی و دست نیافتنی کرد.

وی ادامه داد: اگر به همین شکل؛ سیره، روش و منش شهدای بزرگوار را برای نسل جوان که به شدت نیازمند این معارف هستند، و البته با شناخت ویژه ترسیم کنیم و همچنین فرد بازگوکننده خود از سیره و روش شهدا شناخت کافی داشته باشد و هنرمند با یک زبان هنرمندانه، زیبا و دست یافتنی به نسل جوان ارائه و انتقال دهد، قطعا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق خواهیم بود.

یادآور می‌شود «شب‌های اوج هنر» از عید قربان تا عید غدیر، ویژه کنگره ۴ هزار شهید دارالعلم و دارالعباده یزد، هر شب به مدت ۵۵ دقیقه با رویکرد فرهنگی و هنری در حوزه بسیج و با بخش‌های متنوعی از جمله حضور هنرمندان شاخص استان و گفت‌وگو در مورد آثار آنان و رونمایی از آثار برگزیده آنان، نمایش طنز، حضور مقامات استانی در برنامه، حضور سرداران و رزمندگان دفاع مقدس و جشن تولد هنرمندان فصل تابستان در برنامه به روی آنتن شبکه یزد می‌رود .این برنامه را علی محمد خادمی تهیه، مهدی کارگر شوروکی کارگردانی و مهدی قانع و علی اکبریان اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha