خدمات جهاددانشگاهی منشأ توسعه در کشور است
کد خبر: 3914102
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

خدمات جهاددانشگاهی منشأ توسعه در کشور است

امام جمعه سمنان از جهاد به‌عنوان یک واژه مقدس در گفتمان اسلامی یاد کرد و گفت: از همین رو جهاد‌دانشگاهی در هر موقعیت و جایگاهی که قرار گیرد با خود برکت و توسعه به‌دنبال دارد و یکی از جاهایی است که خدمات آن منشأ حرکت، توسعه و برکت در کشور است.

خدمات جهاددانشگاهی منشأ حرکت و برکت در کشور است

آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، با تقدیر و تمجید از فعالیت‌ها و خدمات جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این خدمات و زحمات علمی بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین «نه» گفتن به دشمن را نوعی جهاد دانست و گفت: جهاددانشگاهی در 40 سال اخیر همواره در حال مبارزه و جنگ علمی با دشمنان بوده و توانسته است دستاوردهای بزرگی را برای کشور کسب کند، جهاددانشگاهی در هر بخشی که وارد شده به مردم، نظام و رهبری خدمت کرده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری جهاد را همزاد سعی و تلاش ارزیابی کرد و گفت: هر جا تلاش و حرکت بیشتری انجام گیرد ثمره بیشتری نیز برای نظام و انقلاب و اسلام به همراه دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه جهاد باید فی‌ سبیل الله باشد، گفت: یکی از کارهای ارزشمند در جهاددانشگاهی توجه به معنویت و کار برای رضای خداوند است. جهاددانشگاهی اقدامات و خدمات شایسته‌ای انجام داده است، جهاددانشگاهی باید خدمات خود را به همه مردم در همه شهرها توسعه دهد تا همه از برکات این نهاد انقلابی بهره‌مند شوند و مسئولان استان نیز باید از این نهاد انقلابی حمایت کنند.

امام‌ جمعه سمنان به تمجید از عملکرد جهاددانشگاهی در کشور و استان پرداخت و گفت: تنوع خدمات و برنامه‌های جهاددانشگاهی در استان قابل تقدیر است، همچنین برنامه‌های جهاددانشگاهی استان سمنان خداپسند و جوان‌پسند هستند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته، ادامه داد: تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

عضو خبرگان رهبری از جهاد به‌عنوان یک کلمه مقدس نام برد و گفت: این واژه در هر جایی هم به کار گرفته شود با خود قداست می‌برد و از همین رو جهاددانشگاهی نیز یک نهاد مقدس است.

وی با اشاره به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص مردمی بودن، از مدیران جهاددانشگاهی خواست مردمی بودن و توجه به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر اخلاق، تقوا و خدمت به مردم توجه ویژه کنند.

انتهای پیام
captcha