محکومیت ساخت شهرك صهيونيستی در قدس اشغالی
کد خبر: 3914176
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

محکومیت ساخت شهرك صهيونيستی در قدس اشغالی

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تصویب پروژه ساخت یک مجتمع شهرکی صهیونیستی در شمال قدس اشغالی را محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی عربی»؛ وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین در بیانیه خود تأکید کرد: ساخت این مجتمع صهیونیستی در راستای اقدامات اسرائیل برای الحاق قدس به مناطق اشغالی و اسرائیلی کردن این شهر، تغییر هویت و تاریخ آن و جداسازی این شهر از سرزمین‌های فلسطینی است.
 
این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود را در قبال تشدید خطر شهرک‌سازی صهیونیستی ایفا کند.
 
وزارت امور خارجه فلسطین همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا به سرعت تحقیقات را درباره جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز کرده و مسئولان جنایتکار اسرائیلی را به مجازات اعمال خود برساند.
 
روز گذشته شنبه، 11 مرداد، شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که شهرداری اسرائیلی قدس با پروژه ساخت مجتمع تجاری ـ صنعتی موافقت کرد. این درحالی است که وزارت امور قدس در دولت اسرائیل، پیش‌ از این، پروژه مذکور را رد کرده بود.
 
این مجتمع شهرکی، منطقه‌ای صنعتی است که از مراکز تجاری،‌ صنعتی و شغلی تشکیل شده است که در مساحتی حدود 90 دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) در بخش شرقی شهرک العیسویه واقع در شمال قدس ساخته می‌شود.
 
در سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی به عملیات شهرک‌سازی در شهر قدس سرعت داده است. این اقدام علاوه بر تجاوزات هر روزه این رژیم علیه مسجد‌الاقصی و اهالی بیت‌المقدس است.
انتهای پیام
captcha