نشست وبيناری «قلمرو روابط فرهنگی بين‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‎شود
کد خبر: 3914251
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
15 مردادماه سال جاری؛

نشست وبيناری «قلمرو روابط فرهنگی بين‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‎شود

نخستین نشست وبیناری از سلسله نشست‌های «کرونا و تحولات فرهنگی» با عنوان «قلمرو روابط فرهنگی بين‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، با سخنرانی وزیران جمهوری اسلامی ایران و لبنان و جمعی دیگر از صاحب‌نظران و نخبگان علمی برگزار می‎شود.

نشست وبيناری «قلمرو روابط فرهنگی بين المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

به گزارش ایکنا؛ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز چهارشنبه آینده نشست وبیناری تحت عنوان «قلمرو روابط فرهنگی بين‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌کند.

این نشست غیرحضوری که نخستین وبینار از سلسله نشست‌های «کرونا و تحولات فرهنگی» محسوب می‎شود، با حضور شخصیت‌ها و نخبگان علمی، فرهنگی و مذهبی از کشورهای مختلف اسلامی از ساعت 14 روز چهارشنبه به وقت بیروت برگزار خواهد شد.

نشست فوق با سخنرانی وزیران جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان، سیدعباس صالحی و عباس مرتضی و با حضور جمعی از صاحب‌نظران کشورهای اسلامی برگزار و به صورت آنلاین پخش می‌شود.

در نشست «قلمرو روابط فرهنگی بین‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» قرار است موضوع تأثیر اپیدمی کرونا بر روابط فرهنگی بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

عناوین مقالات این نشست غیر حضوری عبارتند از: «تأملات مفهومی عصر جهانی‌سازی پساکرونا» به قلم دكتر الهذيلی المنصر، استاد ادبيات و تمدن فرانسه در دانشگاه تونس، «سوريه: اپیدمی کرونا و قلمرو روابط فرهنگی بین‌الملل» نوشته هيلانة عطا الله، عضو اتحاديه نويسندگان فلسطين و«لبنان: تاب‌آوری نظام‌های فرهنگی بین‌المللی در شرایط بحران کرونا» به قلم طلال عتريسی، نويسنده، پژوهشگر و استاد علوم اجتماعی.

«تهدیدهای کرونایی در مناسبات فرهنگی بین‌الملل» به قلم مهى خير بك، استاد ادبيات و علوم انسانی دانشگاه لبنان، «مصر: ظرفیت‌های نوین روابط فرهنگی بین‌الملل در شرایط پساکرونا» نوشته جمال زهران، دبير كل جمعيت عربی علوم سياسی و عضو پارلمان مردمی و «لبنان: اپیدمی کرونا؛ له یا علیه افسارگسیختگی جهانی‌سازی» نوشته الياس زغيب، رئيس شورای اداری سنديكای نويسندگان از جمله دیگر مقالاتی است که در این نشست ارائه می‌شود. 

یادآور می‌شود، نشست «قلمرو روابط فرهنگی بين‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» روز چهارشنبه 5 آگوست ٢٠٢٠ (مقارن با 15 مرداد) از ساعت 14 به وقت بيروت در Zoom meeting 275 085 8949 برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این نشست، برنامه Zoom Cloud Meeting را بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب کنند و از طریق رمز ورود: 275-085-8949 وارد جلسه شوند یا از طریق لینک https:// us04web.zoom.us /j/2750858949 نشست را دنبال کنند. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دريافت پخش زنده خبرگزاری يونيوز از طريق تلفن همراه به نشانی  http://www.u-news.net/ ar/20 /10/2677/ Live-%7C-Unews-Agency.htm مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha