آموزش قواعد و ترجمه آیات در «فهم زبان قرآن»
کد خبر: 3914295
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

آموزش قواعد و ترجمه آیات در «فهم زبان قرآن»

برنامه «فهم زبان قرآن» برنامه‌ای آموزشی است که با هدف تدبر در قرآن کریم، روزهای شنبه تا دوشنبه از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، برنامه «فهم زبان قرآن» با هدف آموزش واژگان قرآن، قواعد صرف و نحو، نکات ترجمه‌ای قرآن از رادیو قرآن پخش می‌شود.

ایجاد مهارت انتقال خودآگاه به ترجمه و مفهوم واژگان، آموزش سیر آسان به سخت با روندی تدریجی و منطقی، جذب مخاطبان برای فراگیری زبان قرآن، آشنا کردن مخاطب با ساختار فهم زبان قرآن، آگاه کردن مخاطب با زبان قرآن برای ورود به مباحث تدبر و تفسیر، آشنا کردن مخاطب با نیمی از سوره‌‌ها و انس مردم با قرآن از دیگر اهداف این برنامه است.

این برنامه آموزشی روزهای ۱۱ تا ۱۳ مردادماه (شنبه تا دوشنبه) ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

همچنین، این برنامه در هفته جاری با استناد به آیات ۵ تا ۱۰ سوره مبارکه نساء با حضور و کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی به بررسی موضوع حفظ اموال یتیمان خواهد پرداخت.

برنامه فهم زبان قرآن، کاری از گروه قرآن و آموزش است که به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری و کارشناسی حجت‌الاسلام حمید محمدی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو قرآن به سمع شنوندگان می‌رسد.

ارتباط برخی اشعار با مفاهیم قرآنی

همچنین، برنامه «آیه‌ها و آینه‌ها» با بررسی آن دسته از اشعاری که تاویلاً یا تصریحاً به آیات قرآن اشاره دارد، با هدف آشنا کردن مخاطبان با تاثیر قرآن بر ادب فارسی، انس با قرآن، ایجاد ارتباط و پیوند میان قرآن و اشعار و آگاه کردن مخاطب از میزان بهره‌گیری شعرا از آیات قرآن روزهای زوج ساعت ۱۳:۴۰ به مدت پنج دقیقه به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

در برنامه روزهای دوشنبه و چهارشنبه، ۱۳ و ۱۵ مردادماه نیز به آیات ۲۴ سوره مبارکه نازعات و ۱و۲ سوره مبارکه عبس با موضوع مضامین قرآنی در شعر مولوی پرداخته می‌شود.

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی است که به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری و کارشناسی سیدحسن شهرستانی، روزهای زوج ساعت ۱۳:۴۰ به مدت پنج دقیقه به سمع شنوندگان می‌رسد.

معرفی و بررسی سوره‌ها

همچنین، برنامه جدید «آشنایی با سوره‌ها» با محوریت معرفی و بررسی سوره‌های قرآن کریم روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ صبح به صورت تولیدی تهیه و تقدیم شنوندگان می‌شود. شناخت سوره‌ها از جهات مختلف از جمله ویژگی‌ها، موضوعات، محتویات، اسامی و اوصاف با استناد به آیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این برنامه روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه به معرفی و بررسی سوره‌های شوری و زخرف می‌پردازد. برنامه «آشنایی با سوره‌ها» به همت گروه آموزش به تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی‌وحید و گویندگی یاسر دعاگو و نویسندگی نرگس فتحی از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز به سمع شنوندگان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha