ضرورت ترویج فرهنگ دینی در قالب هنر برای نسل جوان
کد خبر: 3914526
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

ضرورت ترویج فرهنگ دینی در قالب هنر برای نسل جوان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر بر ضرورت ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در قالب هنر بین جوانان تأکید کرد و گفت: هنرمندان و فعالان عرصه هنری، قرآنی و تربیتی می‌توانند با انجام برنامه‌های متنوع در خصوص اسلام و دین و ایجاد شور و نشاط انقلابی رسالت خود را در ترویج فرهنگ ناب محمدی و ارزش‌های انقلابی انجام دهند.

ضرورت ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در قالب هنر برای نسل جوانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسین ستاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر امروز، 14 مردادماه در نشست تعالی راهبران گام دوم تبلیغ که با حضور هنرمندان و رؤسای انجمن‌های هنری شهرستان اهر برگزار شد، گفت: روحانیان با وجود اینکه مبلغان دینی هستند ولی در این زمینه به تنهایی نمی‌توانند این هدف را انجام دهند و نیاز است سایر سازمان‌ها و گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و غیره نیز همدوش روحانیان در این رسالت مهم گام مؤثر بردارند.

وی افزود: ۱۲ گروه و سازمان از جمله رسانه، انجمن‌های هنری، خوشنویسی، موسیقی و مداحان، غیره در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در این شهرستان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام ستاری نقش هنرمندان را در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بسیار مهم برشمرد و گفت: بسیاری از هنرمندان از جمله، هنرمندان تئاتر، خوشنویسی، موسیق عاشیق می‌توانند با اجرای نمایش‌های فرهنگی، دینی و انقلابی، خلق آثار ماندگار خوشنویسی در زمینه شناخت خدا و ولایت و اجرای موسیقی بومی و اصیل عاشیقی در مدح امامت و ولایت زمینه ترویج فرهنگ ناب محمدی و ارزش‌های اسلامی انقلابی را برای مخاطبان و نسل جوان انتقال دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر افزود: هنرمندان می توانند در بسیاری از مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی از جمله در دهه امامت و ولایت با خلق آثار هنری و ناب خود، ارزش‌های انقلاب و اسلام را برای مردم تبیین کنند و برای این امر نیز نیاز نیست روحانیان در سر منابر و حکایت‌ها حضور داشته باشند بلکه این هنرمندان هستند که رسالت تبلیغی خود را در ترویج فرهنگ دینی انجام می دهند.

وی در خصوص گروه‌های قرآنی و تربیتی نیز گفت: نقش این گروه‌ها در تربیت دانش‌آموزان برای ادامه راه بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدا بسیار مهم و تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha