حفظ جان مردم؛ خط قرمز هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3914552
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

حفظ جان مردم؛ خط قرمز هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری تمام برنامه‌ها و مراسم‌های محرم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا خواهند بود و همه ما نیز تابع آن‌ها هستیم چراکه اولویت هیئات مذهبی حفظ جان مردم است.

حفظ جان مردم؛ خط قرمز هیئت‌های مذهبیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، چهاردهم مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که ما هرچه داریم از غدیر، محرم، صفر و امام حسین(ع) است، گفت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با بیان این‌که خط آتش دشمن و هشتک‌های آن‌ها در فضای مجازی بسیار داغ شده‌ است، عنوان کرد: این امر در آستانه محرم و صفر صورت گرفته و دشمن در این رابطه با برنامه ظاهر شده و همه این نقشه‌ها و توطئه به‌خاطر این بوده که دشمنان می‌دانند که پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام حسین(ع) است.

قدرتی تأکید کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری تمام برنامه‌ها و مراسم‌های محرم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا خواهند بود و همه ما نیز تابع آن‌ها هستیم چراکه اولویت هیئات مذهبی حفظ جان مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که تلاش ما بر این است که امسال محرم بسیار خوبی را داشته باشیم و حفظ جان مردم در مقابل ویروس کرونا برای ما خط قرمز است، عنوان کرد: در این راستا یک‌سری کارها را تبلیغات اسلامی به‌عنوان مغز متفکر فرهنگی استان باید انجام دهد و بخش دیگر نیز هیئت‌های مذهبی باید انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با هیئت‌های مذهبی در این رابطه، ادامه داد: همچنین تمهیداتی را با دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با این قضیه در استان اندیشیده شده است و باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم چراکه یقیناً هیئت‌های مذهبی استان پُروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

قدرتی با با اشاره به راه‌اندازی پویش «من ماسک می‌زنم» در هیئت‌های مذهبی لرستان، تصریح کرد: توصیه شده که هیئت‌های مذهبی از همین الان شروع به برنامه‌ریزی کنند و تبلیغات اسلامی نیز تلاش می‌کند که ماسک را به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این‌که هیئت‌های مذهبی باید تلاش کنند که ماسک مورد نیاز را برای دهه محرم تولید کنند، گفت: محل‌های تجمع هیئت‌های مذهبی نیز با حفظ فاصله اجتماعی و پُروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر این‌که به‌طور حتم فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در این رابطه رعایت خواهد شد، تصریح کرد: محل تجمع عزاداران قبل از حضور آن‌ها ضدعفونی خواهد شد.

قدرتی با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش از سوی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی، افزود: یقیناً مراسم‌های امسال مثل سال‌های گذشته طولانی نخواهد بود و زمان در این مراسم‌ها باید به حداقل خود برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که از آموزش و پرورش استان نیز درخواست کرده‌ایم که حیاط مدارس را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهد، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش این امر عملیاتی شود.

وی با تأکید بر این‌که اگر مراسم‌ها در حسینه‌ها و یا مساجد برگزار می‌شوند نیز باید با تعداد کم عزاداران برگزار شوند، بیان کرد: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا نذورات پخش نخواهند شد و اگر کسی خواست که نذر خود را پخش کند باید از ظروف در بسته استفاده کند.

قدرتی ادامه داد: از دستگاه‌های مرتبط در این رابطه انتظار همکاری داریم و از مردم و عزاداران امام حسین(ع) نیز درخواست داریم که با حفظ توصیه‌های بهداشتی در مراسم‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha