بیانیه حزب‌الله لبنان درباره انفجار مهیب بیروت
کد خبر: 3914741
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره انفجار مهیب بیروت

حزب‌الله لبنان بامداد چهارشنبه طی بیانیه‌ای با ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان از همه لبنانی‌ها و گروه‌های سیاسی خواست تا با همبستگی و یکپارچگی به عبور از این وضعیت سخت کمک کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، در متن بیانیه حزب‌الله آمده است: به ملت شریف لبنان و خانواده شهدا و مجروحان همدردی و احساس ناراحتی عمیق خود به دلیل این فاجعه ملی بزرگ که لبنان و لبنانی‌ها را در شرایط سختی که کشور عزیزمان در آن هست، هدف قرار داده ابراز می‌داریم.

این فاجعه دردناک و ویرانی بی‌سابقه آن و پیامدهای خطرناک آن در سطوح مختلف انسانی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی، همبستگی و یکپارچگی تمامی لبنانی‌ها و همه گروه‌های سیاسی و اقدام مشترک برای عبور از این رنج دردناک را ضروری می‌کند.

ما در این رویداد غم‌انگیز، به تمامی کادرهای درمانی و پرستاری، گروه‌های کمک‌های بشردوستانه،‌ گروه‌های حفظ امنیت و آتش‌نشانان شجاع به دلیل تلاش‌های فراوان‌شان برای نجات و کمک، ‌درود می‌فرستیم و تمامی امکانات خود را در خدمت مردم شریف و هموطنان عزیزمان قرار می‌دهیم.

از خداوند متعال می‌خواهیم که شهدا را غریق رحمت و مغفرت کرده و به خانواده‌هایشان صبر و آرامش دهد و از خداوند می‌خواهیم که به مجروحان شفای عاجل و به ملت عزیزمان صبر و پایداری دهد و کشورمان در عبور از سختی‌ها و ناراحتی‌ها پیروز شود.»

در انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه، 14 مرداد در بیروت تاکنون مرگ بیش از 67 نفر تایید شده و نزدیک به 3600 نفر نیز مجروح شدند.

انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا اعلام شده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

انتهای پیام
captcha