مطالبه اهالی فرهنگ و هنر بر اساس واقعیت‌های جامعه باشد
کد خبر: 3914758
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

مطالبه اهالی فرهنگ و هنر بر اساس واقعیت‌های جامعه باشد

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی‌ با بیان اینکه مطالبات هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باید بر اساس نیازمندی‌ها و البته واقعیت‌های جامعه باشد، گفت: بودجه سالانه اداره‌کل ارشاد، به شکل روزافزونی ناکافی است و این موضوع در اجرای مأموریت‌ها و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، خلل جدی ایجاد می‌کند.

مطالبه اهالی فرهنگ و هنر بر اساس واقعیت‌های جامعه باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیر‌کل ارشاد استان، روز گذشته، 14 مردادماه در نشست با انجمن‌های فرهنگی ـ هنری استان، گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای فعالیت هنرمندان و حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری آنان، وظیفه حاکمیت است تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه، اقدام به تولیدات فرهنگی و هنری کرده و مردم از این تولیدات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی فرهنگی در استان گفت: متأسفانه فضای فرهنگی مناسبی در اختیار هنرمندان و مردم استان وجود ندارد در حالی که به موازات توسعه دیگر بخش‌های جامعه، باید شاهد توسعه فضا‌های فرهنگی جامعه نیز باشیم.

محمدپور از ارائه طرح ساماندهی و توسعه فضای فرهنگی تبریز به شورای اسلامی و شهرداری تبریز خبر داد و گفت: توسعه متوازن و مبتنی بر عناصر و اصالت‌های تاریخی و فرهنگی شهرها، مستلزم وجود نقشه راه و اسناد و برنامه‌های بالادستی است تا ضمن التزام همه بخش‌ها به رعایت اصول و قواعد شهرسازی مبتنی بر ویژگی‌های بومی و فرهنگی، از تحمیل هزینه‌های زائد، جلوگیری شود.

مدیر‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی‌ با تأکید بر توان بی‌انتهای بخش خصوصی اظهار کرد: برای افزایش و ارتقای سرانه فرهنگی استان، باید بخش خصوصی و غیردولتی وارد عمل شوند که البته حضور مؤثر این بخش، نیازمند اعطای یکسری مشوق‌ها به سرمایه‌گذاران این حوزه است.

وی ادامه داد: برای حمایت از بخش فرهنگ و هنر، باید در جریان برنامه‌ریزی و تخصیص منابع نیز همت لازم صورت گیرد و تمامی بخش‌های جامعه معتقد به اولویت ویژه فرهنگ و هنر در میان سایر بخش‌ها باشند.

محمدپور‌ با بیان اینکه مطالبات هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باید بر اساس نیازمندی‌ها و البته واقعیت‌های جامعه باشد، گفت: بودجه سالانه اداره‌کل ارشاد اسلامی، به شکل روز‌افزونی ناکافی است و این موضوع در اجرای مأموریت‌ها و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، خلل جدی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر، اساس حرکت و توفیق در سایر بخش‌ها‌ست، گفت: در شرایطی که دولت به‌واسطه تحریم‌ها و فشار‌های خارجی و مشکلات اقتصادی با محدودیت‌های زیادی در تأمین منابع مواجه است، رجوع به سرمایه‌ها و امکانات مردمی و در کنار آن حمایت‌های دولتی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برخی حواشی مطرح شده در خصوص افزایش اجاره بهای برخی مجتمع‌های فرهنگی، گفت: این مجتمع‌ها بر اساس وظایف قانونی واگذاری شده و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد در این مورد تصمیم‌گیرنده نیست.

انتهای پیام
captcha