عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل است
کد خبر: 3914860
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عزاداری بازار تبریز که یکی از زیباترین عزاداری‌های استان است امسال به علت شیوع کرونا تعطیل خواهد بود.

عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان امروز، 15 مردادماه در جمع خبرنگاران، در خصوص تمهیدات عزاداری ماه محرم گفت: هر مراسم عزاداری که برگزار می‌شود باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز بگیرد و این مجوز در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم حتماً باید در فضای باز محصور شده برگزار شوند، گفت: فضا‌های باز محصور شده امکان کنترل فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند. برای افرادی که جهت تماشای عزاداری نیز می‌آیند، با رعایت فاصله‌گذاری باید جایگاهی مشخص شود.

حجت‌الاسلام شعبانی با تأکید بر اینکه عزاداری فقط در روز‌های یکم تا دوازدهم محرم برگزار می‌شود، گفت: میزان ساعت عزاداری فقط یک و نیم ساعت تعیین شده است و بیشتر از آن مجاز نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سایر مصوبات ستاد از قبیل ممنوعیت پخش نذری و اجباری بودن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در محل مراسم، گفت: هیئت‌های زنجیرزنی نیز باید از زنجیر شخصی استفاده کنند.

وی گفت: عزاداری بازار تبریز که یکی از زیباترین عزاداری‌های استان است نیز به علت شیوع کرونا تعطیل خواهد بود، زیرا در آن محل امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره بر اینکه بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، بیشتر هیئت‌های حسینی بیانیه صادر کردند، افزود: تجمع بدون رعایت پروتکل بهداشتی تعطیل است، ولی با رعایت این موارد بهداشتی هیچ عزاداری تعطیل نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی به عزاداری در خانه‌ها اشاره کرد و گفت: نباید به خاطر محدودیت‌ها، اقدام به پر کردن خانه‌ها از جمعیت به بهانه عزاداری کنیم، در هر جایی باید فاصله یک و نیم متر و استفاده از ماسک رعایت شود.

وی با بیان اینکه دعای عرفه امسال در چهار نقطه تبریز برگزار شد، گفت: مردم تبریز همه موارد بهداشتی را در دعای عرفه رعایت کردند و این مراسم در شرایط مطلوب برگزار شد. مردم ایران در ماه محرم امسال نشان خواهند داد که ضمن رعایت نکات بهداشتی و توجه جدی به مسئله بحرانی کرونا به موضوعات هویتی نیز اهمیت می‌دهند و همانند برتری که در کرونا در کل دنیا داشتند و به همگان روشن شد، در این روز‌ها نیز خواهند درخشید.

انتهای پیام
captcha