مشارکت ۱۶ کشور در دوره‌های تابستانی آموزش قرآن آستان حسینی
کد خبر: 3915084
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

مشارکت ۱۶ کشور در دوره‌های تابستانی آموزش قرآن آستان حسینی

دارالقرآن آستان حسینی در عراق طرح دوره‌های تابستانی آموزش قرآن کریم را با حضور شرکت‌کنندگانی از 16 کشور برگزار می‌کند.  

به گزارش ایکنا به نقل از «دار القرآن آستان حسینی»، قرآن‌آموزانی از عراق و 16 کشور دیگر در دوره‌های تابستانی آموزش قرآن آستان حسینی، که به دلیل شیوع کرونا مجازی برگزار می‌شود، حضور دارند.
 
«الحافظ منتظر المنصوری»، رئیس کمیته نظارت بر دوره‌های آموزش قرآن آستان حسینی، در این باره گفت: در دوره‌های مجازی آموزش قرآن امسال 1560 قرآن‌آموز دختر و پسر از داخل عراق و کشورهای خارجی چون بحرین، کویت، عربستان سعودی، لبنان، سوریه، ایران، عمان، امارات، سوئد، دانمارک، آلمان، استرالیا، آمریکا، نیجریه، یمن و پاکستان شرکت دارند.
 
المنصوری افزود: قرآن‌آموزان به دو گروه تقسیم شده‌اند؛ گروه اول شامل قرآن‌آموزان 9 تا 11 ساله و گروه دوم شامل قرآن‌آموزان 12 تا 15 ساله هستند؛ روش آموزش نیز به صورت ویدئویی و با همکاری کارشناسان و متخصصان حفظ و قرائت قرآن کریم و مفاهیم قرآنی انجام می‌شود.
 
وی درباره برنامه‌های اینترنتی که در این طرح قرآنی مورد استفاده قرار می‌گیرد،گفت: برای آموزش قرآن در این طرح تابستانی از سایت‌ها و برنامه‌هایی چون یوتیوب برای بارگذاری ویدئوهای آموزشی، تلگرام برای ارتباط با قرآن‌آموزان، ارسال و دریافت تکالیف و همچنین گوگل فُرمز (Google forms) برای برگزاری مسابقات هفتگی و امتحانات استفاده می‌شود.
انتهای پیام
captcha