راه‌اندازی کمپین اهدای خون به مردم لبنان در غزه
کد خبر: 3915106
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

راه‌اندازی کمپین اهدای خون به مردم لبنان در غزه

فلسطینیان نوار غزه برای کمک به مردم لبنان پس از حادثه انفجار عظیم بندر بیروت، کمپین اهدای خون راه‌اندازی کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المنار»، دهها نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه به دنبال انفجار مهیب شهر بیروت که روز سه‌شنبه رخ داد، برای اعلام همبستگی با ملت لبنان در کمپین اهدای خون شرکت کردند.
 
در این کمپین همبستگی که به دعوت شهرداری خان یونس راه‌اندازی شده است، شماری از شخصیت‌های سیاسی و ملی فلسطین و همچنین شمار زیادی از شهروندان فلسطینی به نشانه وفاداری به برادران لبنانی خود، حضور داشتند.
 
«احمد الشیبی» استاندار خان یونس در این رابطه تأکید کرد: ایستادگی ملت فلسطین و رهبران آنها در کنار ملت لبنان در پی حادثه‌ای که روز سه‌شنبه در بیروت رخ داد، بیانگر مهر و عطوفت ملت فلسطین و ضرورت یاری لبنان در این فاجعه دردناک است.
 
وی افزود: هر آن چیزی که برادران ما در لبنان، امروز به آن نیاز دارند ما آمادگی داریم که به آنها اهدا کنیم؛ لذا کمک به ملت لبنان با اهدای خون و استفاده از کادر پزشکی برای درمان مجروحان لبنانی لازم است.
 
در همین راستا، «علاء البطه» شهردار خان یونس نیز اظهار کرد: ما و گروهی از مردم فلسطین به محض اعلام پویش اهدای خون برای مردم لبنان، به سرعت در این پویش شرکت کردیم؛ چرا که این پویش تأکیدی بر جایگاه لبنان نزد ملت فلسطین است؛ لبنانی که بسیاری از پناهندگان فلسطینی را در آغوش خود جای داده و از آنان حمایت می‌کند.
 
«یحیی موسی» از سیاستمداران فلسطینی نیز ضمن شرکت در کمپین اهدای خون تأکید کرد: خون فلسطینیان همان خون مردم لبنان است و هرگاه امتی در یک مکان مورد مصیبت قرار گرفت، قلب سایر افراد امت نیز به درد خواهد آمد زیرا همه آنها به منزله یک جسم هستند.
 
وی افزود: درد ما یکی است و هرگاه دشمن صهیونیستی تلاش کرده که میان این ملت‌ها تفرقه بیندازد همه به منزله امت واحد بوده و اجازه این تفرقه را نداده‌اند و سرنوشت قدس به سرنوشت بیروت و دمشق مرتبط است.
 
موسی از همه رهبران منطقه و آزادگان جهان خواست تا در کنار ملت لبنان بایستند و از آنان حمایت کنند و همچنین همه ملت‌ها با یکدیگر در مقابل استعمار صهیونیستی ایستادگی کنند.
 
پویش اهدای خون برای مردم لبنان در غزه
انتهای پیام
captcha