گرامیداشت عید غدیر در کشمیر + عکس
کد خبر: 3915479
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

گرامیداشت عید غدیر در کشمیر + عکس

مردم کشمیر که تحت کنترل نظامی دولت هند قرار دارند، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ مراسم گرامیداشت عید غدیر را به صورت حضوری برگزار کردند.

به گزارش ایکنا از هند؛ مراسم گرامیداشت عید غدیر همانند سال‌های گذشته و به منظور بزرگداشت انتصاب امام علی(ع) به عنوان جانشین نبی اسلام(ص) در کشمیر برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که نیروهای دولت هند همچنان مردم این شهر را تحت تدابیر امنیتی و نظامی کنترل می‌کنند.

کشمیر تنها استانی از هندوستان است که اکثریت مسلمانان این کشور را در خود جای داده است. مسلمانان این منطقه اهمیت ویژه‌ای برای عید غدیر که بزرگترین عید مسلمانان این منطقه پس از عید فطر به شمار می‌آید، قائل هستند.

با توجه به شیوع ویروس کووید ـ 19 در کشمیر تحت کنترل هند، مردم این منطقه با حفظ موازین بهداشتی، به برگزاری مراسم جشن عید غدیر اقدام کردند. البته این مراسم نسبت به گذشته با حجم کمتری از جمعیت شرکت‌کننده در سراسر منطقه کشمیر برگزار شد.

به منظور بزرگداشت این مراسم، در مناطق مختلف از جمله دلنه شمالی و بارامولا نیز مراسمی برگزار شد. جاوید حسن بهت، طلبه حوزه علمیه کشمیر در این مراسم به سخنرانی پرداخت و درباره جوانب مختلف عید غدیر صحبت و نکاتی را درباره حکمت‌ها و ویژگی‌های امیر مؤمنان بیان کرد.

هر ساله در کشمیر این مراسم با برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شد که امسال به دلیل شیوع کووید ـ 19 شور و حرارت کمتری در حضور افراد برای برپایی این مراسم وجود داشت.

همچنین مردم شهرهای شیعه‌نشین هند از جمله لکهنو، اوتارپرادش و امروهه نیز این مراسم را با شکوهی خاص در مراکز فرهنگی و مساجد شیعیان برگزار می‌کردند و به مداحی می‌پرداختند.

انتهای پیام
captcha