رعایت فاصله اجتماعی از ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم است
کد خبر: 3915700
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

رعایت فاصله اجتماعی از ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم است

معاون استانداری کرمانشاه کاهش تعداد ساعات برگزاری مراسم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را از ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ذکر کرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد استانی کرونا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه‌ساز عرصه قلم و آگاهی از تلاش‌های خبرنگاران و مشارکت مؤثر در قطع زنجیره بیماری کرونا تشکر و اظهار کرد: با توجه در پیش بودن ماه محرم و صفر انتظار داریم ضوابط برگزاری مراسم با همکاری رسانه‌های پرتلاش اطلاع‌رسانی شود و اقناع‌سازی لازم صورت بگیرد.

وی با تشریح ضوابط برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران مظلومش معیار نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان است و بر همین اساس کارگروه برگزاری مراسم در استان نیز تشکیل و ضوابط ابلاغ خواهد شد.

الهی‌تبار تصریح کرد: از مردم و مدیران تقاضا داریم تکلیف ملی و شرعی برای حفظ سلامت عموم را مدنظر داشته باشند و رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را با همین جدیت ادامه بدهند.

وی کاهش تعداد ساعات برگزاری مراسم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی را از ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ذکر کرد و افزود: بر این اساس برگزاری مراسم در اماکن مقدسه ممنوع شده است و نذورات نیز صرفاً باید به‌صورت خشک توزیع شود، البته توزیع غذای گرم به صورت بیرون بر بدون تشکیل تجمع و صف با رعایت دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی بلامانع است.

دبیر ستاد کرونا کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به مسئولیت نظارتی ستاد، گفت: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و انجام هرگونه پذیرایی نیز در ایام محرم ممنوع است و انتظار داریم روند انجام کمک‌های مؤمنانه در ماه محرم ادامه یابد.

الهی‌تبار به افزایش فضا‌های برگزاری کنکور سراسری اشاره و بیان کرد: در کنکور ارشد و دکتری پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت بسیار مناسب رعایت شد و آمادگی لازم را برای برگزاری کنکور سراسری نیز داریم. هماهنگی‌های لازم با محوریت دانشگاه رازی به‌عنوان متولی آزمون نیز انجام شده است.

وی افزود: تمامی سالن‌ها و امکانات ادارات ورزش و جوانان باید برای برگزاری کنکور آماده شود و پیش‌بینی و تدبیر برای استقرار سیستم‌های الکترونیکی در گیت‌های ورودی انجام و توصیه‌های بهداشتی به‌صورت دقیق رعایت شود؛ تأکید می‌کنم که حفظ سلامت عموم مردم اولویت دارد.

انتهای پیام
captcha