11 پیشنهاد مقتدی صدر برای محرم؛ از اطعام فقرا تا افزایش شعور دینی
کد خبر: 3915805
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

11 پیشنهاد مقتدی صدر برای محرم؛ از اطعام فقرا تا افزایش شعور دینی

رهبر جریان صدر عراق با انتشار توئیتی 11 پیشنهاد را برای نحوه بزرگداشت ماه محرم و صفر و عزاداری در این ایام در شرایط شیوع کرونا اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه؛ مقتدی صدر در این توئیت که امروز دوشنبه، 20 مردادماه منتشر شد، 11 راه را برای بزرگداشت ماه‌های محرم و صفر و احیای نام اهل بیت(ع) در این ایام هم‌زمان با روزهای شیوع کرونا پیشنهاد داد که بدین شرح است:

1 ـ اطعام فقرا، نیازمندان، خسارت‌دیدگان و آوارگان در حد توان.

2 ـ احیای نام اهل بیت(ع) و ذکر ائمه اطهار(ع) در مساجد و اماکن عبادی در زمان‌هایی مشخص بدون این‌که کسی آزار ببیند.

3 ـ برافراشتن پرچم عزا و سیاه‌پوش کردن اماکن عمومی و خصوصی بدون اهانت به دیگران.

4 ـ انتشار و اختصاص منشورات ویژه محرم در شبکه‌های اجتماعی برای بزرگداشت یاد اهل بیت(ع).

5 ـ فراهم‌کردن امکان زیارت مراقد مقدس در چند نوبت به نحوی که تجمعات بزرگی شکل نگیرد و تدابیر بهداشتی رعایت شود. همچنین زیارت از راه دور مراقد زیارتی دارای فضای باز.

6 ـ امام حسین(ع) به خاطر اصلاح(امت) به شهادت رسید، بنابراین باید برای اصلاح درون، رهایی از دنیا، مزین‌شدن به اخلاق و اعلام مخالفت با ظلم و فساد و مفسدان تلاش کرد.

7 ـ افزایش طاعات و عبادات به جای کسب ثواب در محافل عزا و احیای ذکر، چه بسا برخی مناسک عبادی مانند نماز شب و تلاوت قرآن اولی‌تر از برخی آئین‌های عزاداری نوظهور باشد.

8 ـ رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مسئولیت بزرگی دارند و باید عزاداری، خطبه‌ها و مجالس احیای یاد اهل بیت(ع) را پخش کنند و تنها منبر‌های علوی، فاطمی و حسینی آگاهانه را پوشش دهند.

9 ـ اعلام مخالفت با اشغالگری در مجالسی که ذکر کردیم؛ چرا که مسلک حسینی است.

10 ـ ترک تنش‌های فرقه‌ای عقیدتی و سیاسی، زیرا تفرقه نشانه خروج از مکتب امام حسین(ع) بوده که خالی از تفرقه، اختلاف و سراسر وحدت، اطاعت و فنا است.

11 ـ تعامل مناسب با مشکلات ملت‌های مظلوم به واسطه مساجد، مجالس و شبکه‌های ماهواره‌ای در دسترس؛ چرا که شخصی که به امور مسلمانان بی‌توجه باشد، از پیروان اسلام نیست.

ای برادران بدانید که اگر خدا به دلیل این بیماری همه‌گیر ما را از عبادت گروهی‌اش محروم کرده است، گزینه‌های دیگری که ذکر کردیم و یا راه‌های دیگری هست که می‌توان آن را اجرا کرد، بدون این که ضرری متوجه کسی باشد. امید که شایسته رحمت الهی باشیم و خدا توفیقمان دهد.

عاشق اهل بیت(ع)

مقتدی صدر

انتهای پیام
captcha