مجالس اباعبدالله(ع)؛ خونی پرجریان در حیات اجتماعی مردم / سخنرانان و مداحان پیک بهداشت می‌شوند
کد خبر: 3915900
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
حجت‌الاسلام روستاآزاد اظهار کرد؛

مجالس اباعبدالله(ع)؛ خونی پرجریان در حیات اجتماعی مردم / سخنرانان و مداحان پیک بهداشت می‌شوند

معاون فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجالس اباعبدالله(ع) خون پرجریانی است که آثار کاملاً مشهودی در حیات اجتماعی مردم دارد، گفت: امسال از سخنرانان و مداحان به عنوان پیک بهداشت نیز استفاده می‎کنیم.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام محرم، گفت: باید به ماه محرم، به‌ویژه ظرفیتی که برای ملت ما در سختی‌ها، مرارت‌ها و در ایستادگی‌ها دارد، به منزله یک منبع تقویت‌کننده نگریست؛ چراکه مردم به لحاظ روحی و معنوی از این مجالس و محافل محرم بهره می‌برند. مجالس اباعبدالله(ع) خون پرجریانی است که در حیات اجتماعی مردم آثار بسیار مشهودی دارد. همچنین، این میزان فداکاری طلاب، پزشکان، بسیجیان و نیرو‌های جهادی در دوران کرونا به برکت آشنایی با مرام امام حسین(ع) و الگو بودن صحنه عاشوراست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بعد از فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص محرم، حجت را بر همه ما تمام کرد؛ لذا می‌توان با در نظر گرفتن برخی تدابیر، مراسم را نیز به اشکال مختلف برگزار کرد. برای مثال برگزاری مراسم در فضای باز، تأکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی، برپا نکردن ایستگاه‌های صلواتی، تأکید بر عدم طبخ غذا و اهدای مواد غذایی به مستمندان می‌تواند در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم کمک کند.
 
وی بیان کرد: البته قرار است استفتایی از مراجع محترم تقلید تهیه ‎و در آن بررسی شود که آیا امسال استثنائاً کسانی که نذری دارند می‌توانند نذورات خود را به سمت کمک مؤمنانه سوق دهند. برخی افراد سالیان سال برای دهه محرم، عاشورا و تاسوعا نذری می‌دهند؛ شاید بتوان با برخی استفتائات، این نذورات را در قالب مواردی مانند اهدای ماسک انجام داد. لذا برنامه‌ریزی برای توزیع نذورات بین مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه رویکردی ارزشمند است.
 
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات این دفتر در ایام محرم، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با تهیه محتوای آموزشی و تبلیغی برای مبلغان به نام «ره‌توشه‌ها» آماده برگزاری مراسم محرم است. این محتوا‌ها به زودی به صورت کاغذی و دیجیتال در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت. در همایش‌های توجیهی ویژه مبلغان نیز بخشی اضافه شده تا مبلغان آشنایی بیشتری با اصول بهداشتی در دوران کرونا داشته باشند و با همکاری وزارت بهداشت این آموزش‌ها به مبلغان ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امسال از سخنرانان و مداحان به عنوان پیک بهداشت استفاده می‎کنیم، گفت: برگزاری همایش توجیهی مبلغان را به صورت مجازی و با حضور معاون بهداشت در دستور کار قرار داده‌ایم. امسال نزدیک به ۱۲ هزار مبلغ را به سراسر کشور اعزام می‌کنیم و توجه ما به این معطوف است که مبلغان به عنوان پیک بهداشت حضور یابند و ضمن توضیح اصول بهداشتی، بسته‌های بهداشتی و پک‌هایی را به مردم مناطق مختلف اهدا کنند. امیدواریم بتوانیم با همکاری ستاد ملی کرونا، محرمی بسیار دلنشین و معرفت‌افزا داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام روستاآزاد به جایگاه رسانه‌ها و صدا و سیما در مورد برنامه‌های ماه محرم و صفر پرداخت و اظهار کرد: در ایام کرونا بهترین رویکرد استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌ها برای تبلیغ و تبیین مبانی قیام عاشورا و نهضت حسینی است، زیرا حضور‌ حداکثری مردم در مراسم عزاداری امکان‌پذیر نیست و با پوشش برنامه‌ هیئت‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند و نیز محتواهای مناسب در بستر فضای مجازی از این ایام ارزشمند و تأثیرگذار بهره برد.
انتهای پیام
captcha