انتشار 86 اثر پژوهشی درباره معصومین(ع) به زبان‌های مختلف
کد خبر: 3915923
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

انتشار 86 اثر پژوهشی درباره معصومین(ع) به زبان‌های مختلف

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون 86 اثر پژوهشی را با موضوع زندگینامه معصومین(ع) منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، احیای علوم و معارف اهل بیت(ع) از جمله رسالت‌های مهم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که از سال 63 و از آغاز تأسیس این مرکز تاکنون آثار بسیاری با موضوع زندگی، فرهنگ و سیره امامان معصوم(ع) در این مرکز به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو و فارسی تألیف یا ترجمه شده و در اختیار مخاطبان غیر فارسی زبان قرار گرفته است.

از علی آموز اخلاص ادب، اسما و القاب امیرالمؤمنین(ع)، امام باقر(ع) جلوه امامت در افق دانش، امام حسین(ع) و پگاه پیروزی، امام محمد بن علی الجواد(ع)، امام هادی(ع) زندگی سرشار از جهاد و معجزه، پیامبر مهربانی، جانشینی حضرت محمد(ص)، حکومت امام علی(ع) و... برخی از آثاری است که با محوریت زندگینامه معصومین(ع) به زبان فارسی به چاپ رسیده است.

ائمتناهم عبادالرحمن، الامام المهدی(عج) فی القرآن و السنه، الامام الحسن المجتبی(ع) فی مواجه قریش، بشائر الامام المنتظر فی الکتاب و السنته و الاثر، رجوع الرکب بعد الکرب، وفاء الاماء و... نیز از جمله آثاری است که با محوریت یاد شده به زبان عربی منتشر شده است.

همچنین برخی از این آثار به زبان‌های انگلیسی و اردو به چاپ رسیده که می‌توان به عناوینی همچون امام سجاد(ع) پیشوای چهارم، «خلاصه‌ای از زندگی پیشوایان اسلام(ص)، راه علی(ع)، زندگی امام جعفر صادق(ع)، گزیده چهارده اختر تابناک حضرت محمد(ص) به زبان انگلیسی و فضائل مولا از زبان نبی(ص) به زبان اردو اشاره کرد.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha