تدوین پیوست‌های رسانه‌ای عزاداری حسینی در سمنان
کد خبر: 3916111
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

تدوین پیوست‌های رسانه‌ای عزاداری حسینی در سمنان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از ایجاد پیوست‌های رسانه‌ای برای اجرای عزاداری محرم در این استان خبر داد و گفت: دستورالعمل نکات بهداشتی برگزاری مراسم محرم ۹۹ تدوین‌ شده است.

تدوین پیوست‌های رسانه‌ای عزاداری حسینی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان شب گذشته، 21 مردادماه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری حسینی با رعایت نکات بهداشتی در پنج محور کلی و پنج بخش تدوین‌ شده است، گفت: متولی اجرای این دستورالعمل، ادارات کل تبلیغات اسلامی دانشگاه علوم پزشکی، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، آموزش‌وپرورش، استانداری و فرمانداری‌ها برای رعایت نکات بهداشتی ویژه در محرم حسینی امسال هستند.

وی ادامه داد: جهت اجرای عزاداری‌ حسینی با وجود شیوع کرونا ویروس، پیوست‌های رسانه‌ای لحاظ می‌شود و بر این اساس توزیع و پخش نذورات در انجام مراسم عزاداری‌ها ممنوع است و بر اساس دستورالعمل، مراسم عزاداری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در کمتر از دو ساعت باید انجام شود.

به گفته بینایی، مسئولان برگزارکننده مراسم عزاداری موظف به اجرا و رعایت نکات بهداشتی خواهند بود و طی روزهای آینده شیوه‌نامه استانی عزاداری محرم در استان تدوین‌ و به نهادهای اجرایی ابلاغ می‌شود.

در ادامه حجت‌الله یحیایی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان نیز هماهنگی، اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی برای انجام دستورالعمل‌ها در ایام محرم و صفر با همکاری اصحاب رسانه و فضای مجازی را در دستور کار دانست.

وی با اشاره به اینکه برای انجام طرح‌های مذکور، از ظرفیت صداوسیمای مرکز سمنان، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، امین کانال‌های پرمخاطب استان در فضای مجازی استفاده خواهد شد، یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با بخش‌های صدا، سیما و خبر رسانه ملی در استان برای پخش مراسم محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فرهنگ‌سازی انجام‌ شده است.

وی بر لزوم هم‌افزایی با اصحاب رسانه استان جهت تبیین راهبردها به مردم در برگزاری مراسم‌ محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: از ظرفیت شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان، خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران با برگزاری نشست‌های توجیهی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم و فرهنگ‌سازی درباره این موضوع در ایام محرم و صفر بهره‌گیری می‌شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان تبیین فلسفه عاشورا در عزاداری‌ها به‌طور شاخص را در دستور کار صداوسیما و اصحاب رسانه استان دانست و متذکر شد: تولید فرآورده‌های خبری و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی ویژه ماه‌های محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های ماه محرم است.

یحیایی با بیان اینکه چارچوب‌های تعیین‌شده در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران در محوریت اخبار کرونایی در ایام محرم قرار گیرد، گفت: مراسم عزاداری در ایام محرم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صداوسیمای مرکز استان منتشر و پخش نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha