بازدید هنرمندان شاهرودی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
کد خبر: 3916154
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

بازدید هنرمندان شاهرودی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»

جمعی از هنرمندان شاهرودی با حضور در پشت صحنه سریال فاخر «سلمان فارسی» با کارگردان این سریال دیدار و گفت‌وگو کردند.

بازدید هنرمندان شاهرودی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا مهدیان، رئیس اداره ارشاد شاهرود و جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی شاهرود امروز، 22 مرداد با سیدداود میرباقری، کارگردان سریال در حال ساخت سلمان فارسی دیدار کردند.

مهدیان با بیان اینکه شخصیت این صحابه پیامبر در ایجاد تمدن جدید اسلامی مؤثر بوده است، اظهار کرد: سیدداوود میرباقری یکی از افتخارات شاهرود بوده که خوش‌فکر و پرقریحه بودن این هنرمند زبانزد عام و خاص است.

وی ادامه داد: میرباقری هیچگاه آثار ارزشمند هنری خود را بخاطر معیشت ایجاد نکرد و آثار او متفاوت از سایر کارهای هنری است.

مهدیان، سریال‌های تاریخی و مذهبی امام علی(ع) و مختارنامه را جزو آثار جاودان در زندگی هنری میرباقری دانست و متذکر شد: آثار میرباقری ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که متفاوت از سایر آثار هنری است و اگر از روی عشق و علاقه نبود این آثار خلق نمی‌شد.

سیدداوود میرباقری، کارگردان و نویسنده فیلم سلمان با بیان اینکه سلمان پروژه پیچیده و سختی است، یادآور شد: شما مختارنامه و امام علی(ع) را مشاهده کردید اما باید گفت سلمان هم در شکل و هم در اهمیت و معنا و مفاهیمی که در بر می‌گیرد، پنج برابر مختارنامه است و این کار را سخت می‌کند.

میرباقری با بیان اینکه سلمان در حقیقت پروژه بررسی تاریخ ادیان است، اظهار کرد: سلمان با توجه به عشق به حقیقتی که داشت تقریباً همه ادیان را در نوردید تا در کنار پیامبر(ص) آرام بگیرد و این نکته مهمی است پس بررسی سلمان فارسی یعنی بررسی تاریخ ادیان تا جایی که پیامبر(ص) فرمود او از اهل بیت من است و این اهمیت پروژه را گوشزد می‌کند.

یادآور می‌شود، تصویربرداری مرحله جدید سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری دهم مرداد با حضور جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز سیما فیلم و مسئولان استان سمنان در شاهرود از سر گرفته شد. عوامل سریال سلمان فارسی در حال حاضر در شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود در حال تصویربرداری سریال هستند.

انتهای پیام
captcha