خبرنگاران، پیشران مطالبه‌گری مردم هستند / توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در منطقه شرق شیراز
کد خبر: 3916271
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

خبرنگاران، پیشران مطالبه‌گری مردم هستند / توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در منطقه شرق شیراز

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه خبرنگاران ناظر به مسائل معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و اعمال مسؤلان دستگاه‌های مختلف اجرایی هستند و در این راه مطالبه‌گری می‌كنند، بیان کرد: این مسئله وظیفه همه مردم است اما در پیشانی و پیشرانی این وظیفه خبرنگاران قرار دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، 22 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از خدمات خبرنگاران در برهه‌های مختلف قدردانی كرد و گفت: خبرنگاران در سنگر رسانه با دفاع از حقوق مردم در مقابل سختی‌ها و ناملایمات و قدرت‌های زر و زور و تزویر همچنان ایستاده و در این راه فداكاری می‌كنند.

وی افزود: خبرنگاران نظام جمهوری اسلامی با تلاش و كوشش و مجاهدت برای مبارزه در این جنگ رسانه‌ای نابرابری كه دشمن برای ما برنامه‌ریزی كرده است، از هیچ تلاشی برای روشنگری مناسب در سطح جامعه دریغ نمی‌كنند.

خسروانی با بیان اینكه خبرنگاران وظایف امانت‌داری را به خوبی در انجام رسالت‌هایشان انجام می‌دهند، گفت: خبرنگاران به دلیل نوع شغلشان هم ناظر به مسائل معیشتی، اقتصادی، فرهنگی هستند و هم ناظر به اعمال مسؤلان دستگاه‌های مختلف اجرایی و در این راه مطالبه‌گری می‌كنند كه البته این مسئله وظیفه همه مردم است اما در پیشانی و پیشرانی این وظیفه خبرنگاران قرار دارند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بسیج و سپاه در ایام شیوع كرونا اشاره كرد و گفت: رزمایش كمك‌های مؤمنانه طی سه مرحله در سپاه انجام می‌شود كه در مرحله نخست 30 هزار بسته معیشتی به‌همت بسیج سازندگی سپاه احمدبن موسی(ع) در منطقه شرق شیراز توزیع شد كه ارزش هر كدام از این بسته‌ها بین 200 تا 700 هزار تومان بوده است.

وی با یادآوری این نكته كه در اهدای بسته‌ها و كمك‌های مؤمنانه خیران نقش اصلی را ایفا می‌كنند، گفت: بسیج سازندگی سپاه احمدبن موسی(ع) اقدام به راه‌اندازی یك كانال با عنوان «انصارالحیدر» كرده است كه اكنون 5 شعبه در شرق شیراز دارد و در آن‌ها كمك‌های مردمی را جمع‌آوری می‌كند و هر كسی بسته به توان و وسع خود می‌تواند كمك می‌كند.

خسروانی با بیان اینكه مرحله سوم كمك‌های مؤمنانه از عید قربان آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: در این مرحله از رزمایش تاكنون تنها 20 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان منطقه شرق شیراز توزیع شده است.

وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها در این مرحله 32 هزار پرس اطعام در ایام غدیر توزیع كردیم و 24 جهیزیه زوج‌های جوان نیز تهیه و توزیع شد و 370 بسته لوازم‌التحریر و 350 جفت كفش و پوشاك نیز آماده شده است.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز گفت: همچنین تاكنون 8 هزار و 970 خانواده نیازمند را در منطقه شرق شیراز شناسایی كردیم و بدان‌ها كارت‌های هدیه‌ای با مبلغی اهدا كردیم.

خسروانی در ادامه از راه‌اندازی و فعالیت 6 كارگاه تولید ماسك ذیل این ناحیه خبر داد و گفت: در این كارگاه‌ها زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و مستمند مشغول به فعالیت هستند.

وی با تصریح اینكه سه محله سعدی، بلوار اتحاد و سهل‌آباد در محدوده سپاه احمدبن موسی(ع) تحت خدمات قرارگاه شهید اسكندری شیراز قرار گرفته است، گفت: سپاه حمایت‌ها و فعالیت‌های خوب محرومیت‌زدایی در این نواحی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز، مرمت 7 باب مسجد در این سه محله، كلنگ‌زنی دو مسجد در محله سعدی و بلوار اتحاد، مرمت 150 باب منزل محرومان كه تكانون 138 مورد آن اجرا شده است، راه‌اندازی 6 كارگاه اشتغالزایی و تجهیز 5 كارگاه اشتغال را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

وی به فعالیت گروه‌های جهادی این ناحیه اشاره كرد و گفت: پیش از شیوع كرونا این ناحیه دارای 23 گروه جهادی بود كه بعد از شیوع كرونا این تعداد به 92 گروه جهادی رسید كه به مردم خدمت‌رسانی می‌كنند و از جمله این خدمات می‌توان به لوله‌كشی 72 مخزن آب منزل محرومان اشاره كرد.

خسروانی همچنین از احداث مجتمع فرهنگی ـ مذهبی در شرق شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها یك پروژه 15 واحدی مسكن محرومان با مشاركت كمیته امداد در حال ساخت داریم و یک پروژه 16 واحدی هم در دست برنامه داریم که پیگیر هستیم تا سال آینده بهره‌برداری شود.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در پایان یادآور شد:‌ در بخش فعالیت‌های فرهنگی اقدامات خوبی نیز انجام شده است كه از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه‌هایی برای تقویت بنیان خانواده،‌ ترویج امر به معروف و نهی از منكر با رویكرد فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری، مباحث عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ‌سازی سبك زندگی اسلامی و غیره اشاره كرد.

شرفی، مسؤل فرهنگی ـ اجتماعی سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در این نشست گفت: یكسری برنامه‌های برای فرهنگ‌سازی سبك زندگی اسلامی ـ ایرانی در دستور كار داریم كه برای آن به ارائه مشاوره‌های مختلف به خانواده‌ها می‌پردازیم.

وی از فعالیت 23 پایگاه مشاوره در منطقه شرق شیراز خبر داد و گفت: همچنین برای ترویج امر به معروف و نهی از منكر نیز طرحی برای فرهنگ‌سازی به روش‌ جدید اجرا خواهیم كرد كه در این طرح برای امر به معروف ابتدا از خودمان آغاز می‌كنیم و از افراد می‌خواهیم ما را امر به معروف كنند.

شرفی با بیان اینكه در این طرح سعی شده است تا شخص مخاطب را افضل‌تر و بالاتر از خودمان در نظر بگیریم و از او بخواهیم كه امر به معروف كند، گفت: بدین منظور یكسری جملاتی نیز آماده كرده‌ایم و از طرف مقابل می‌خواهیم كه در صورت لزوم از این جملات برای ما استفاده كند.

انتهای پیام
captcha