معاون استاندار کرمانشاه گفت: بزرگان هیئتها به هدایت نذورات به سمت حرکتهای مؤمنانه و اهدای خون اهتمام کنند. 
به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمدابراهیم الهیتبار، معاون استاندار کرمانشاه در گردهمایی متولیان عاشورایی کرمانشاه که با حضور نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران حوزههای علمیه شهرستانها و جمعی از مداحان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ حادثهای در تاریخ نتوانسته مانع از برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شود.
وی با اشاره به شرایط ناشی از کرونا و برنامهریزی برای اجرای برنامههای محرم، افزود: با رعایت پروتکلهای بهداشتی و همراهی مردم میتوان هم عزاداریها را برپا داشت و هم سلامت جامعه را حفظ کرد.
الهیتبار تصریح کرد: پروتکلهای ابلاغی برای عزاداریهای محرم از سوی ستاد ملی کرونا تهیه شده و صاحب نظران در این ستاد حضور پیدا کرده و این تصمیمات جمعبندی متخصصان است.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: برخی از روز نخست شکلگیری ستاد کرونا بهدنبال ایجاد دوگانه معیشت و سلامت مردم بودند و در آستانه محرم نیز بهدنبال دوگانه عزاداری و سلامت بودند که با تصمیم دولت و ستاد کرونا ناکام ماندند.
وی افزود: تکلیف شرعی را مقام معظم رهبری با تأکید حکیمانه بر ملاک بودن ستاد کرونا تمام کردند و در بحث قانونی نیز تصمیمات ستاد ملی کرونا در مقام بالاترین مراجع و قوانین قرار دارد.
الهیتبار اظهار کرد: مبنای اخلاقی تصمیم ستاد ملی کرونا به اهمیت سلامت و توجه به همنوعان و حرکتهای مؤمنانه و فتوای مراجع در مورد تغییر شیوه نذورات باز میگردد.
معاون استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در بحث ترویج فرهنگ ایثار که یکی از اهداف و فلسفه قیام عاشورا است منابر و وعاظ و بزرگان هیئتها به هدایت نذورات به سمت حرکتهای مؤمنانه و اهدای خون اهتمام کنند.
وی گفت: درکنار برپایی عزای امام حسین(ع) سلامت مردم را تضمین میکنیم آنچنان که در شبهای قدر این مهم را تجربه کردیم.
الهیتبار تصریح کرد: شعار محوری ما در عزاداریهای امسال، هیئتها یاوران سلامت استان و مردم هستند خواهد بود.
معاون استاندار کرمانشاه با تسلیت رحلت ماموستا محمدی، امام جمعه فقید اهل سنت شهر کرمانشاه، گفت: وی عالمی وحدت آفرین بود و در ایام اربعین سال گذشته مشتاقانه از مرز خسروی بازدید داشت و نسبت به اهلبیت(ع) اراتمند بود و همواره در مسیر انسجام و وحدت مردم استان حرکت میکرد.
انتهای پیام